حضور 5 هزار و 800 مراقب بهداشت در مدارس

به گزارش مجله پیکورو، تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تعداد دانش آموزان حاضر در مدارس را تا به امروز رضایت بخش دانست.

حضور 5 هزار و 800 مراقب بهداشت در مدارس

صادق ستاری فرد با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، دانش آموزان، ملزم به بازگشت مجدد به مدارس و شروع آموزش حضوری هستند. یعنی دوره آموزش صرفا مجازی به پایان رسیده و از این به بعد آموزش ها قرار است تنها در مدارس و از طریق حضوری دنبال شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس مقرر شد که مدارس از 14 فروردین 1401 بازگشایی شود و از عصر روز 12 فروردین نیز ستادهای اسکان مدارس تعطیل شدند تا برای حضور دانش آموزان، کلاس های درس ضدعفونی و گندزدایی شوند.

ستاری فرد ادامه داد: بعد از مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس، شیوه نامه ای در خصوص بازگشایی مدارس تدوین و به استان ها ابلاغ شد که در آن چگونگی حضور دانش آموزان در مدارس، نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی، زمان کلاس های درسی، شرایط سرویس تردد دانش آموزان و .... به صورت دقیق، ذکر شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با توجه به ضرورت از سرگیری آموزش های حضوری گفت: خوشبختانه تا به امروز درصد زیادی از معلمان و دانش آموزان واکسینه شده اند. از طرفی بنا بر اقتضائات یادگیری، یاددهی، ارزشیابی و تحلیل نمرات ارزشیابی امتحانات پایان ترم اول سال تحصیلی 1401-1400 که به صورت حضوری برگزار شده بود، متاسفانه شاهد افت تحصیلی شدید در دانش آموزان بودیم و برای جبران این افت تصمیم به بازگشایی حضوری مدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و آموزش خودمراقبتی به دانش آموزان گرفته شد.

ستاری فرد بیان اینکه پژوهش های اجرا شده در مجامع بین المللی نشان دادکه مدارس باید بازگشایی شود، گفت: خوشبختانه در جریان بازگشایی با استقبال بی نظیری از سوی معلمان و خانواده ها روبرو شدیم و در بازدیدهایی که در دو روز اول بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز انجام دادیم به نتایج بسیار خوبی رسیدیم که نشان داد خانواده ها و دانش آموزان از بازگشایی مدارس استقبال کرده اند.

وی با بیان اینکه در روزهای 14 و 15 فروردین، از حدود 12 هزار مدرسه، از طریق تیم نظارتی وزارت آموزش و پرورش، بازدید میدانی به عمل آمده است، گفت: از مجموع 12 هزار و 536 بازدید مدرسه در هر سه مقطع ابتدایی و ماز طریقه اول و دوم و در مدارس پسرانه و دخترانه، شهری، روستایی و عشایر، در مجموع در حدود 2میلیون و 332 هزار معلم و دانش آموز در این مدارس ثبت نام شده بود که یک میلیون و 959 هزار دانش آموز، یعنی در حدود 84 درصد دانش آموزان در دو روز اول بعد از تعطیلات در مدارس حضور داشتند.

ستاری فرد گفت: استقبال بی نظیر معلمان و خانواده ها از بازگشایی مدارس نشان داد که خانواده و دانش آموزان نسبت به مدارس و آموزش حضوری احساس نیاز کردند.

وی در خصوص آمار حضور دانش آموزان به تفکیک مقاطع تحصیلی گفت: در مقطع ماز طریقه اول و دوم استقبال بیشتری نسبت به مقطع ابتدایی داشته ایم. آمار استقبال دانش آموزان از حضور در مدارس در مقطع ابتدایی درحدود 83 درصد و در مقطع ماز طریقه در حدود 86 درصد بوده است.

ستاری فرد در خصوص آمار دانش آموزان غایب در این روزها گفت: تنها تعداد 16 درصد دانش آموزان در این دو روز غیبت داشتند که از این تعداد در حدود 6 درصد به دلیل بیماری، 58 درصد به دلیل مسافرت، 36 درصد عدم همراهی خانواده بوده است ولی در کل آمار حضور دانش آموزان رضایت بخش بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علی رغم احساس نیازی که در بسیاری از خانواده ها و دانش آموزان برای شروع مجدد آموزش های حضوری حس شد یکی از مهم ترین دلایل استقبال دانش آموزان از آموزش های حضوری تبیین گری خوب رسانه و صدا و سیما در اقناع افکار عمومی و البته تلاش همکاران آموزش و پرورش در ایجاد حس امنیت در خانواده ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس بود.

ستاری فرد درخصوص دغدغه خانواده ها از حضور دانش آموزان در مدارس گفت: در خصوص دانش آموزان مبتلا، سامانه ای تحت عنوان سامانه ایران من را پیش بینی کرده ایم که تمام مدیران به آن دسترسی دارند و مشخصات هر دانش آموز که خودش یا خانواده اش مبتلا باشند از طریق مربیان بهداشت در سامانه ثبت می شود. برای رسیدگی سریع و درمان دانش آموزان مبتلا، به این سامانه هم وزارت آمورش و پرورش و هم وزارت بهداشت دسترسی دارند.

ستاری فرد گفت: در حال حاضر، تعداد 5 هزار و 800 مراقب بهداشت در مدرسه داریم و تعداد زیادی از همکاران اداره آموزش و پرورش نیز مسئولیت نظارت بر حضور دانش آموزان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: آموزش خود مراقبتی و دیگر مراقبتی را در دستگاه تعلیم و تربیت و مدارس ترویج خواهیم داد تا دانش آموزان بتوانند با آموزش های لازم، مهارت حفظ سلامت را به دست بیاورند.

ستاری فرد در پایان گفت: موضوع درمان دانش آموزان مبتلا و آموزش مجازی دانش آموزانی که مبتلا شده اند یا به هر دلیلی قادر به حضور در مدرسه نیستند در جلسه ستاد ملی کرونا 08 مطرح خواهد شد و مصوبات آن جلسه متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2038

به "حضور 5 هزار و 800 مراقب بهداشت در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 5 هزار و 800 مراقب بهداشت در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید