روسیه: آمریکا باید اتهامزنی به روسیه را متوقف کند

به گزارش مجله پیکورو، سخنگوی کرملین با رد اتهامات اخیر درباره نقش مسکو در حمله سایبری به خزانه داری آمریکا تأکید کرد که عدم توانایی آمریکا در مقابله با حملات سایبری دلیل خوبی نیست که برای همه چیز روسیه را متهم کند.

روسیه: آمریکا باید اتهامزنی به روسیه را متوقف کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) با رد اتهامات اخیر در مورد نقش مسکو در حمله سایبری به خزانه داری آمریکا از ایالات محتده خواست تا به این اتهامات بی اساس علیه روسیه خاتمه دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران در مورد بعضی اتهامات رسانه های آمریکایی مبنی بر نقش روسیه در حمله سابری یکشنبه شب به وزارت خزانه داری آمریکا گفت: بار دیگر، این اتهامات و اظهارات را رد می کنم. اگر ماههای زیادی است که حملاتی صورت می گیرد و آمریکا قادر نیست اقدامی در مقابل آن انجام بدهد، دلیلی نمی گردد که برای هرچیز اتهامات بی اساس به روسیه وارد کند. اینگونه اقدامات هیچ ارتباطی به ما ندارد.

خبرگزاری رویترز، شب گذشته گزارش کرد که وزارت خزانه داری آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفته و هک شده است و یک گروه هکری پیچیده که مورد حمایت یک دولت خارجی بوده، اقدام به سرقت اطلاعات وزارت خزانه داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم گیری در مورد سیاست های اینترنت و ارتباطات نموده است.

پس از آن بعضی روزنامه های آمریکایی همچون واشنگتن پست گزارش کردند که هکرهای روسی در پشت حمله سایبری به وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارند.

واشنگتن پست به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد، پلیس فدرال آمریکا در حال آنالیز کمپین یک گروه هکری است که در سرویس اطلاعات خارجی روسیه کار میکند و در میان شرکتهای امنیتی بخش خصوصی به گروه ATP29 یا Cozy bear معروف است.

پیش از پسکوف نیز سفارت روسیه در واشنگتن، اتهامات رسانه های آمریکایی در زمینه نقش مسکو در حمله سایبری به خزانه داری آمریکا را رد کرد.

سفارت روسیه در بیانیه ای در فیس بوک خاطرنشان کرد که حملات در فضای اطلاعات با اصول سیاست خارجی روسیه مغایرت دارد و رسانه های آمریکا بار دیگر اتهاماتی بی اساس را درباره حملات هکری روسیه به ارگان های دولتی آمریکا مطرح نموده اند.

رسانه ها گزارش داده اند که این حمله سایبری باعث شد تا نشست اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید برگزار گردد.

سازمان های اطلاعاتی آمریکا نگران هستند هکرهایی که وزارت خزانه داری آمریکا را هدف قرار داده اند ممکن است از ابزار مشابه برای نفوذ به دیگر سازمان های آمریکایی استفاده نموده باشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1364

به "روسیه: آمریکا باید اتهامزنی به روسیه را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا باید اتهامزنی به روسیه را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید