رایزنی سران اوکراین و کانادا درباره هواپیمای اوکراینی

به گزارش مجله پیکورو، رئیس جمهور اوکراین و نخست وزیر کانادا تلفنی درباره روسیه و دیگر موضوعات مورد علاقه دو کشور رایزنی کردند.

رایزنی سران اوکراین و کانادا درباره هواپیمای اوکراینی

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیغامی توییتری توضیحاتی درباره تماس تلفنی خود با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ارائه داد.

زلنسکی در این پیغام نوشت: با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت و گوی پرباری درباره شرایط در دونباس و اعمال نفوذ بیشتر به روسیه برای حصول به صلح داشتم. بابت حمایت (کانادا) از حاکمیت (اوکراین) و تمایلات یوروآتلانتیکی تشکر می کنم. مواضعمان را درباره تحقیق در مورد سقوط پرواز PS752 هماهنگ کردیم.

18 دی ماه سال گذشته (1398) بود که یک فروند هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اوکراین بر اثر خطای انسانی و شلیک موشک بعد از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرد و 176 سرنشین آن شامل اتباع ایرانی، کانادایی، افغانستانی، سوئدی، انگلیسی و کادر پرواز اوکراینی جان باختند. بنا بر اعلام دولت کانادا، 63 نفر از مسافران این هواپیما تابعیت کانادایی داشته اند. در این هواپیما 11 اوکراینی، 17 سوئدی، چهار افغان و چهار انگلیسی هم حضور داشته اند.جمهوری اسلامی ایران پس از وقوع این حادثه آمادگی خود را برای پرداخت غرامت اعلام نمود.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تعدادی از خانواده های جان باختگان هواپیمای اوکراینی غرامت دریافت نموده اند، گفت: غرامتی که مشخص کردیم خیلی بالاتر از آن چیزی است که در حقوق بین الملل به آن متعهد هستیم.

محسن بهاروند اخیرا به منظور شرکت در سومین دور مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه پرواز PS752 به کی یف سفر نموده بود.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1694

به "رایزنی سران اوکراین و کانادا درباره هواپیمای اوکراینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی سران اوکراین و کانادا درباره هواپیمای اوکراینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید