دومین وزیر بهداشت برزیل هم قربانی کرونا شد

به گزارش مجله پیکورو، همزمان با افزایش آمار مبتلایان و کشته های کرونا، دومین وزیر بهداشت برزیل هم با سیاست های رئیس دولت در مبارزه با گسترش ویروس به مشکل خورد و استعفا داد.

دومین وزیر بهداشت برزیل هم قربانی کرونا شد

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، نلسن تیش یک روز پس از رسیدن آمار مبتلایان کووید-19 به 200 هزار و عبور تعداد کشته ها از 14 هزار از کابینه برزیل و ادامه همکاری با ژاییر بولسونارو کنار کشید. حالا رئیس جمهوری پرحاشیه برزیل باید برای اجرایی کردن سیاست های خود در مبارزه با کرونا دنبال سومین وزیر بهداشت در یک ماه باشد.

کناره گیری ناگهانی تیش 62 ساله از وزارت بهداشت صبح روز آدینه در یک پیغام واتس اپی اعلام شد. این سرطان شناس برجسته و استاد دانشگاه به نظر می رسید در روزهای ابتدایی نشستن روی جایگاه وزارت مسئله ای با دیدگاه ها و سیاست های رئیس جمهوری راستگرای برزیل نداشته باشد. او هم بسان بولسونارو معتقد بود اقتصاد شکننده برزیل را حتی با وجود افزایش می توان همزمان با کوشش برای مهار بیماری فراگیر کرونا بازگشایی و مدیریت کرد.

اما به تدریج اختلاف دیدگاه ها بین رئیس جمهوری برزیل و وزیر بهداشت او شدت گرفت؛ به ویژه در دو موضوع شیوه اعمال انزوای اجتماعی و استفاده از داروی ضدمالاریای کلروکین برای درمان کرونا. با وجود نداشتن شواهد بهداشتی و علمی، بولسونارو به شدت به استفاده از این دارو برای بیماران کووید-19 اعتقاد دارد، حتی اگر کارشناسان بگویند ممکن است عوارض داشته باشد. به همین دلیل قصد داشت آیین نامه تجویز کلروکین را عوض و مصرف آن را آسان تر کند.

تیش صبح روز دوشنبه هم از یکی از رفتارهای رئیس جمهوری غافلگیر و شرمسار شده بود. بر اساس آخرین دستور بولسونارو در زمانه کرونا، مکان هایی چون سالن های ورزش، سالن های زیبایی و آرایشگاه ها جزو مشاغل ضروری در زمانه شیوع کرونا هستند و صاحبان آنها می توانند دوباره مشغول کار شوند.

رئیس جمهوری برزیل روز 16 آوریل وزیر بهداشت بسیار محبوب مردم را برکنار کرد. لوییز مندتا در موضوع دوری گزینی و انزوای اجتماعی با بولسونارو اختلاف عقیده داشت و برخلاف رئیس خود می گفت برای کاهش فراگیری کرونا، باید دوری گزینی اجباری گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 908

به "دومین وزیر بهداشت برزیل هم قربانی کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین وزیر بهداشت برزیل هم قربانی کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید