خطیب زاده: محاصره و حملات نظامی راهکار بحران یمن نیست

به گزارش مجله پیکورو، سخنگوی وزارت خارجه در مورد تحولات اخیر مرتبط با یمن گفت: محاصره و حملات نظامی راه چاره بحران یمن نیست و اینگونه اقدامات به افزایش دامنه تنش در منطقه می انجامد.

خطیب زاده: محاصره و حملات نظامی راهکار بحران یمن نیست

به گزارش خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد تحولات اخیر مرتبط با یمن گفت: محاصره و حملات نظامی راهکار بحران یمن نیست و اینگونه اقدامات به افزایش دامنه تنش در منطقه می انجامد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ایران همیشه از ابتکار راهکار سیاسی مبتنی بر خاتمه پذیرفتن محاصره مردم این کشور، خاتمه جنگ، عدم مداخله در امور داخلی یمن و حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور حمایت نموده و بر جلوگیری از تشدید فاجعه انسانی در این کشور تاکید می کند.

خطیب زاده، در رابطه با افزایش تنش ها در منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه تاکید داشته است راهکار هیچ یک از بحران های منطقه ای توسل به جنگ و خشونت نیست و تنها در فضای آرام و دوری از استمرار تنش و چرخه خشونت است که می توان به استقرار صلح و ثبات در منطقه امیدوار بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه مسایل یمن یک امر یمنی است، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و مشارکت در هرگونه ابتکاری که به خاتمه یافتن جنگ هفت ساله یمن بینجامد تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1958

به "خطیب زاده: محاصره و حملات نظامی راهکار بحران یمن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیب زاده: محاصره و حملات نظامی راهکار بحران یمن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید