جان بولتون سازمان بهداشت جهانی را به همدستی با چین متهم کرد

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جان بولتون مشاور اخراجی دولت ترامپ بارها دولت چین را به دروغگویی در مورد شیوع ویروس کرونا متهم و نسبت به رونق دوباره اقتصاد این کشور و آمارها در مورد این بیماری همه گیر ابراز تردید نموده است.

جان بولتون سازمان بهداشت جهانی را به همدستی با چین متهم کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اکنون او در یک پیغام توئیتری جدید پا را فراتر گذاشته و با انتقاد از عملکرد سازمان بهداشت دنیای از استعفای تدروس آدهانوم مدیرکل این سازمان نیز اعلام حمایت نموده است.

وی مدعی است که سازمان بهداشت دنیای در مخفی نگاه داشتن اطلاعات مربوط به این بیماری همه گیر در چین، با دولت پکن همدست است!

بولتون همچنین در یک رشته توئیت، دولت چین را به بهره گیری از این بیماری همه گیر برای پیشبرد اهداف نظامی خود، مخفی نگاه داشتن داده ها و رفتار بی رحمانه در قبال شیوع ویروس کرونا متهم کرد و خواهان ایجاد یک کتاب سیاه برای چین و ویروس کرونا شد.

وی همچنین مدعی شد که چین از ویروس کرونا برای راه اندازی یک جنگ تبلیغاتی با هدف لطمه زدن به رهبری دنیای آمریکا استفاده می نماید.

پیش از این نیز دو سناتور جمهوریخواه آمریکا به نامهای تد کروز و مارکو روبیو نسبت به مدیریت کنونی سازمان بهداشت دنیای ابراز تردید نموده بودند. سناتور کروز پیشتر مدعی شده بود که یک ارزیابی فوری و مجدد از مدیریت سازمان بهداشت دنیای ضروری است و همچنین ادعا کرد که این نهاد دنیای به دلیلِ تسلیم شدن در برابر حزب کمونیست چین اعتبار خود را از دست داده است!

در مقابل، وزارت امور خارجه چین پنج شنبه گذشته کوشش های بی شرمانه این قانونگذاران آمریکا در جهت ایجاد شک و شبهه نسبت به موفقیت پکن در مهار ویروس کرونا را تقبیح و اعلام نمود که چین تمام کوشش خود را می نماید تا باز، شفاف و جوابگو باشد.

شایان ذکر است که دولت چین به تازگی اعلام نموده که در حال خروج از بحران شیوع کرونا است و مقامات پکن نیز از بهبودی بیش از 90 درصد مبتلایان در این کشور خبر دادند. این در حالی است که آمریکا هم اکنون آلوده ترین کشور دنیا به لحاظ شمار مبتلایان به این ویروس (با ابتلای قطعی 366 هزار نفر) است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 923

به "جان بولتون سازمان بهداشت جهانی را به همدستی با چین متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان بولتون سازمان بهداشت جهانی را به همدستی با چین متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید