صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد مالی آسیا را کاهش داد

به گزارش مجله پیکورو، تهران (پانا) - صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد مالی 2021 آسیا را 1.1 درصد نسبت به پیش بینی ماه آوریل کاهش داد و به 6.5 درصد رساند.

صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد مالی آسیا را کاهش داد

به گزارش راشاتودی، صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد اقتصادی 2021 آسیا را 1.1 درصد نسبت به پیش بینی ماه آوریل کاهش داد و به 6.5 درصد رساند.

آی ام اف در بیانیه خود اعلام نمود: ریسک هایی که موجب این کاهش رشد شده اند دینامیک مبهم پاندمی کرونا، نامشخص بودن اندازه کارایی واکسن در برابر گونه های نو ویروس، اختلالات زنجیره تأمین و احتمال تأثیرات جانبی نرمال سازی پولی اقتصاد آمریکا بر بازارهای اقتصادی دنیا، می باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با این حال منطقه آسیا اقیانوسیه سریع ترین رشد را در دنیا خواهد داشت و اقتصاد چین 8 درصد در سال 2021 و 5.6 درصد در سال 2022 رشد خواهد نمود.

اما آی ام اف اعلام نمود با توجه به اینکه مصرف بخش خصوصی همچنان ضعیف است و شیوع پاندمی کرونا در بعضی منطقه ها تکرار می گردد و بانک های مرکزی تسهیلات حمایتی خود را به شکل قابل توجهی کاهش می دهند، ریکاوری در همه نقاط این منطقه متوازن نیست.

صندوق بین المللی پول بعلاوه پیش بینی کرد اقتصاد هند در پی افت شدید سال گذشته سال جاری 9.5 درصد رشد کند.

رشد اقتصادی ژاپن هم به دلیل عملکرد ضعیف در سه ماهه دوم و بسط دادن شرایط اضطراری ملی به دلیل موج نو کرونا، به 2.4 درصد کاهش داده شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1844

به "صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد مالی آسیا را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد مالی آسیا را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید