کوشش حامیان کنترل تسلیحات برای ترغیب بایدن به تمدید استارت نو

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، گروه های حامی کنترل تسلیحات در کوشش هستند تا جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده را متقاعد و تشویق نمایند که پیمان تسلیحاتی میان آمریکا و روسیه در زمینه محدودسازی تسلیحات هسته ای راهبردی را به مدت پنج سال دیگر تمدید کند.

کوشش حامیان کنترل تسلیحات برای ترغیب بایدن به تمدید استارت نو

اما در مقابل، بعضی از کارشناسان معتقدند که بایدن برای حفظ اهرم فشار بر مسکو ضروری است این پیمان تسلیحاتی را برای مدت زمانی کوتاه تر تمدید کند.

در واقع، بایدن با راهیابی به کاخ سفید و شروع نقش آفرینی خود در مسند ریاست جمهوری آمریکا از روز بیستم ژانویه، با یک تصمیم خطیر برای تمدید یا عدم تمدید پیمان استارت نو (2010) روبرو است؛ پیمانی که در صورت عدم تمدید 16 روز پس از بیستم ژانویه (برابر با پنجم فوریه) به خاتمه می رسد و دستِ واشنگتن و مسکو را برای استقرار شمار نامحدودی از کلاهک های هسته ای راهبردی و همچنین موشک ها، زیردریایی ها و بمب افکنهای حامل این کلاهک ها باز می گذارد.

پیش از این 24 گروه مختلف از جمله گروههای هوادار کنترل تسلیحات و حامی محیط زیست در نامه ای خطاب به تیم انتقالی بایدن که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسید، علاوه بر اقدام عاجل دز زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی و شیوع کووید -19 خواهان رهبری فوری، هوشمندانه و جسورانه آمریکا در کاستن از خطر یک فاجعه هسته ای شدند.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان بیم آن دارند که انقضای پیمان استارت نو به رقابت تسلیحات هسته ای میان ایالات متحده و روسیه و در نتیجه، تشدید تنش ها میان این دو کشور بیانجامد؛ آن هم در شرایطی که مسکو و واشنگتن تیره ترین روابط دوجانبه را از زمان خاتمه جنگ سرد در سال 1991 تجربه می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1326

به "کوشش حامیان کنترل تسلیحات برای ترغیب بایدن به تمدید استارت نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش حامیان کنترل تسلیحات برای ترغیب بایدن به تمدید استارت نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید