بایدن از برنامه های تسلیحات شیمیایی آمریکا گفت

به گزارش مجله پیکورو، ایسنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا پیش از کنفرانس بین المللی کنترل تسلیحات در لاهه بیان کرد که ایالات متحده آخرین تسلیحات شیمیایی خود را تا پاییز 2023 امحا خواهد نمود.

بایدن از برنامه های تسلیحات شیمیایی آمریکا گفت

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز آدینه در بیانیه ای که در وب سایت کاخ سفید منتشر شد، گفت: ما در مسیر تکمیل انهدام انبار تسلیحات شیمیایی خودمان تا پاییز امسال هستیم - نقطه عطفی در خلع سلاح که بالاترین استانداردهای شفافیت و امنیت عمومی را حفظ می نماید.

در این بیانیه آمده است که ایالات متحده به همکاری با سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی (OPCW) برای جلوگیری از انباشت، فراوری و استفاده از سلاح های شیمیایی در سراسر دنیا ادامه خواهد داد.

امضاکنندگان کنوانسیون تسلیحات شیمیایی (CWC) که در سال 1997 اجرایی شد، متعهد شدند که تمام انبارهای مهمات شیمیایی خود را از بین ببرند. از نظر قانونی، ایالات متحده موظف است تا سرانجام امسال میلادی این کار را انجام دهد. ایالات متحده متعهد شده که آخرین تسلیحات شیمیایی به جامانده خود را که در انبارهای کلرادو و کنتاکی ذخیره شده بود، تا 30 سپتامبر 2023 نابود کند.

مسکو و پکن بارها از واشنگتن خواسته اند که روند دفع و امحا را سرعت بخشد. روسیه و چین ماه گذشته بیانیه مشترکی منتشر نموده و در آن تاکید کردند که ایالات متحده به عنوان تنها کشور عضو کنوانسیون تسلیحات شیمیایی که انهدام تسلیحات شیمیایی خود را کامل ننموده است، باید از بین بردن ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را تسریع کند.

روسیه تمام زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود را در سال 2017 از بین برد. چین انباشت هیچ نوع سلاح شیمیایی متعلق به خودش را اعلام ننموده است؛ اما انبارهای قدیمی ای وجود دارند که ژاپن در طول جنگ دنیای دوم در خاک چین رها نموده است. این سلاح ها در حال حاضر در مرحله نابودی هستند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2223

به "بایدن از برنامه های تسلیحات شیمیایی آمریکا گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن از برنامه های تسلیحات شیمیایی آمریکا گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید