واکنش آمریکا به خبر ایجاد ناتوی پاسیفیک علیه چین

به گزارش مجله پیکورو، ایسنا نوشت: کاخ سفید با اعلام دوره جدیدی از همکاری های امنیتی با کره جنوبی و ژاپن مدعی شد که آمریکا برای ایجاد ناتوی پاسیفیک به عنوان راهی برای هدف قرار دادن چین، اقدام نمی کند.

واکنش آمریکا به خبر ایجاد ناتوی پاسیفیک علیه چین

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا میزبان فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی در کمپ دیوید بود. این نخستین ملاقات به این شکل بین روسای این سه کشور بود.

بایدن در نشست خبری مشترک با بیان اینکه تعهدات واشنگتن به توکیو و سئول پایدار است، اضافه نمود: این نخستین نشستی بود که من در کمپ دیوید با حضور سران ژاپن و کره جنوبی داشتم.

رئیس جمهوری آمریکا بعلاوه ادامه داد سه متحد همکاری دفاعی سه جانبه خود را در منطقه هند-پاسیفیک با انجام رزمایش های چندجانبه سالانه تقویت می نمایند.

این رزمایش ها بر اساس مانورهای دوره ای در منطقه انجام می گردد که پیشتر خشم مقام های کره شمالی و چین را برانگیخته است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در یک نشست خبری جداگانه در پاسخ به اینکه آیا شراکت سه جانبه به منزله شروع نوعی از ناتوی کوچک در منطقه پاسیفیک است، گفت: خیر اینطور نیست. این ناتو برای پاسیفیک نیست. ما این را گفته ایم. ما به این روند تاکید می کنیم. نشست روز آدینه در کمپ دیوید علیه کسی نیست.

اگرچه بایدن مدعی شده که این نشست درباره چین نبوده اما خودش و شرکایش بارها به چین در اظهاراتشان برای خبرنگاران اشاره کردند.

در جریان نشست رو در روی با کیشیدا که اویل روز آدینه انجام شد، بایدن گفت، دو طرف بر روی مقابله با رفتار خطرناک چین در منطقه دریای چین جنوبی همکاری دارند و بر ضرورت صلح و ثبات در تنگه تایوان نیز تاکید نمود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 مرداد 1402 بروزرسانی: 28 مرداد 1402 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2262

به "واکنش آمریکا به خبر ایجاد ناتوی پاسیفیک علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به خبر ایجاد ناتوی پاسیفیک علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید