تغییر دولت در یونان عرصه را بر مرکل تنگ می نماید

به گزارش مجله پیکورو، خبرنگاران: رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان سیاست های تروئیکای اروپایی در حل بحران یورو را شکست خورده ارزیابی و تاکید نمود که تغییر دولت در یونان دیگر کشورهای بحران زده اروپایی را هم به سوی فاصله دریافت از مرکل سوق می دهد.

تغییر دولت در یونان عرصه را بر مرکل تنگ می نماید

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان دیگر هیچ گونه بخششی برای بدهی های یونان در نظر نداشته و روی پیشبرد اصلاحات فشار وارد می نماید. وزیر دارایی آلمان نیز با صدر اعظم در این راستا تفاهم دارد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در تبادل نظر با هامبورگر ابند بلات با بخشش بیشتر بدهی های یونان مخالفت و تاکید نمود که من یک کاهش بیشتر بدهی ها برای این کشور را نمی بینم.

وی پیشبرد روند اصلاحات از طرف یونان را به عنوان پیش شرطی برای یاری های اقتصادی بیشتر به این کشور بیان کرد و گفت: اروپا همچنان به همبستگی خود با یونان و دیگر کشورهای بحران زده اروپایی ادامه می دهد در صورتی که این کشورها به کوشش های خود برای اصلاحات و در پیش دریافت سیاست های ریاضتی ادامه دهند.

مرکل همچنین گفت: ما و دیگر شرکای اروپایی حالا منتظریم ببینیم یونان با کدام طرح به سوی ما می آید.

یونان از سال 2010 با یاری های اقتصادی بین المللی به مبلغ صدها میلیارد یورو از ورشکستگی حفظ شده است. در مقابل این کشور ملزم به پیشبرد اصلاحات و سیاست های اصلاحی مدنظر اتحادیه اروپا شده است.

روز گذشته آلکسیس تسیپراس نخست وزیر چپ گرای جدید یونان بیان کرد که دیگر با کنترل کنندگان سیاست های اصلاحی مد نظر تروئیکای اروپایی همکاری نمی نماید.

وولفگانگ شایبله وزیر دارایی آلمان نیز اظهارنظری مشابه مرکل را مطرح نموده است.

وی در این باره گفته است که اگر من یک سیاستمدار مسئول یونانی بودم، هیچ بحثی درباره بخگرددگی بیشتر بدهی های یونان و کاهش آن را نمی کردم. صندوق بین لمللی پول انتظار دارد که با توجه به پیشرفت های خوب در یونان نرخ بدهی های این کشور تا سال 2020 به 112 درصد کاهش یابد. من هیچ دلیلی برای بحث کردن درباره کاهش بدهی های یونان نمی بینم.

گرگور گیزی رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان بر این عقیده است که تغییر دولت در یونان همچنین دیگر کشورهای از نظر اقتصادی ضعیف اروپایی را به سوی فاصله دریافت از مرکل سوق می دهد. سیاست تروئیکای اروپایی شکست خورده است و به این ترتیب مرکل شکست خورده است چراکه این سیاست های مد نظر وی بوده است. نخست وزیر جدید یونان کوشش می نماید قدرتمندانه تر با اسپانیا، ایتالیا و پرتغال و همچنین فرانسه هماهنگ کار کند.

گرگور گیزی همچنین گفت عرصه می تواند برای خانم مرکل بسیار تنگ گردد.

در انتخابات پارلمانی 25 ژانویه (پنج بهمن) در یونان چپ گراهای مخالف اتحادیه اروپا پیروز شدند و آلکسی تسیپراس رهبر این حزب که مخالف سیاست های ریاضتی تحمیلی اتحادیه اروپا است، به نخست وزیری رسید.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 321

به "تغییر دولت در یونان عرصه را بر مرکل تنگ می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر دولت در یونان عرصه را بر مرکل تنگ می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید