تور گرجستان ارزان: پرواز مستقیم ایران ایر به مقصد بلگراد و تفلیس

به گزارش مجله پیکورو، توسعه مسیرهای پروازی ایران ایر

شرکت هواپیمایی ایران ایر پس از اضافه کردن سه فروند هواپیمای ایرباس و شش فروند هواپیمای ATR 72-600 به ناوگان هوایی خود میخواهد مسیرهای پروازی خود را توسعه بدهد. مسیرهای پروازی تازه ایران ایر از تهران به مقاصد بلگراد، صربستان و تفلیس راه اندازی خواهند شد. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این خبر بیشتر بدانیم.

تور گرجستان ارزان: پرواز مستقیم ایران ایر به مقصد بلگراد و تفلیس

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

چندی پیش در خصوص قرارداد خرید شرکت ایران ایر با شرکت هواپیماسازی ATR و تحویل دو فروند هواپیمای تازه ATR به ایران ایر نوشتیم. به گزارش اداره کل روابط عمومی هما با اضافه شدن دو فروند هواپیمای ATR تازه به ناوگان هوایی ایران، این شرکت در حال حاضر جوان ترین و مدرن ترین ناوگان هوایی را در بین ایرلاین های داخلی دارد.

در پی خریدهای صورت گرفته و مجموع 9 فروند هواپیمای تازهی که به ناوگان هواپیمایی ایران ایر اضافه شده، این ایرلاین در نظر دارد شبکه پروازی خود را بیش از پیش توسعه بدهد و مقاصد داخلی و بین المللی بیشتری را تحت پوشش خود قرار بدهد. به گفته مسئولین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، هواپیمایی ایران ایر در نظر دارد با راه اندازی مسیرهای پروازی تازه به مقصد بلگراد و تفلیس، شبکه پروازی خود در اروپا را توسعه بدهد. راه اندازی پرواز از تهران به این دو مقصد اروپایی گامی کوچک اما مهم در جهت ارتقا و توسعه پروازهای ایران ایر پس از برطرف تحریم هاست.

پرواز مستقیم به بلگراد و تفلیس

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پروازهای تازه از روز 13 ژانویه 2018 (23 دی 96) راه اندازی خواهد شد و در روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته انجام خواهد شد. پرواز شماره IR745 در ساعت 8:05 دقیقه صبح از تهران به مقصد بلگراد پرواز خواهد نمود و در ساعت 17:30 دقیقه بعدازظهر به وقت محلی و با شماره پرواز IR744 به تهران بازخواهد گشت. بعلاوه پرواز شماره IR747 در ساعت 20:05 دقیقه از تهران به مقصد تفلیس پرواز خواهد نمود و در ساعت 00:40 دقیقه به وقت محلی و با شماره پرواز IR746 مجددا در تهران به زمین خواهد نشست. هر دو این پروازها با هواپیمای ایرباس A320 انجام خواهد شد.

کشورهای صربستان و گرجستان از جمله کشورهایی هستند که محدودیت های ویزا و ویزا را برای شهروندان ایرانی لغو نموده اند. علاوه بر لغو ویزا، مقرون به صرفه تمام شدن هزینه سفر به این کشورها، آنها را به مقصدی محبوب و پرطرفدار برای ایرانیان تبدیل نموده است و سالانه گردشگران ایرانی زیادی به این دو کشور سفر می نمایند.

لغو ویزا و افزایش شمار گردشگران ایرانی

گرجستان از جولای 2013 محدودیت ویزا برای ایرانیان را لغو نموده و از آن پس، شمار گردشگران ایرانی که به این کشور سفر می نمایند به اندازه قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. در پی استقبال از سفر به گرجستان حدود نیمی از شانزده ایرلاین داخلی ایران مسیرهای پروازی تازهی به مقصد گرجستان و تفلیس تنظیم نموده اند. طبق آمار منتشر شده به وسیله اداره کل گردشگری گرجستان حدود 25373 ایرانی در سال 2015 به تفلیس و گرجستان سفر نموده اند. این رقم در اولین سال پس از لغو ویزای گرجستان با 485% افزایش به 147937 نفر رسید و این رقم همچنان در حال افزایش است.

ایران و صربستان پس از دو روز مذاکره که در ماه جولای 2017 انجام شد، به تواقفنامه ای نهایی برای ایجاد پروازهای مستقیم بین این دو کشور رسیدند. چندی پیش در سپتامبر 2017 کشور صربستان رسما خبر لغو ویزای صربستان برای شهروندان ایرانی را اعلام و اجرایی کرد.

با توجه به اینکه شهروندان ایرانی برای سفر به بیشتر کشورها نیازمند اخذ ویزا هستند، سیاست لغو ویزا راهکاری بسیار پیروز برای کشورها برای رونق گردشگری و ورود گردشگران ایرانی به آن کشور است. پیش بینی می گردد که لغو ویزای صربستان نیز مثل گرجستان باعث افزایش شمار گردشگران ایرانی به آن کشور و رونق و توسعه گردشگری فی مابین گردد. با این حالی که ایران ایر پرواز مستقیم خود از تهران به مقصد بلگراد را برنامه ریزی نموده است اما هنوز قابل رزرو نیست. علاوه بر ایران ایر، شرکت هواپیمایی قشم ایر نیز در نظر دارد از 1 فوریه 2018 هر دو هفته یک بار پروازی مستقیم از تهران به مقصد بلگراد و بالعکس را راه اندازی کند. با نزدیک شدن تعطیلات عید نوروز و آغاز فصل پرگردشگر (high-season) سایر ایرلاین ها نیز در نظر دارند پروازهای چارتر تازهی به مقصد صربستان ارائه نمایند. از سوی دیگر، مونته نگرو کشور همسایه صربستان نیز میخواهد به منظور توسعه صنعت گردشگری و توریسم خود ارتباط مستقیم هوایی با ایران برقرار کند.

افزایش مسیرهای پروازی با هواپیماهای ایرباس

هواپیماهای ایرباس A320 به علت کیفیت بالا و دارا بودن استاندارهای لازم چراغ سبز ورود به آسمان اروپا را در سال 2016 دریافت نموده بودند. اما اولین پرواز این هواپیما یک سال طول کشید و در نوامبر 2017 هواپیمای ایرباس A320 نخستین پرواز خود به مقصد رم ایتالیا را انجام داد. با توجه به اضافه شدن هواپیماهای ATR 72-600 به ناوگان هوایی ایران ایر، هواپیماهای ایرباس A320 می توانند برای مقاصد دورتر و بین المللی مورد استفاده قرار بگیرند. هواپیماهای ATR کوتاه برد هستند و برای مقاصد داخلی و مسیرهای پروازی کوتاه مناسب هستند. تا الان، تعداد هواپیماهای ATR ایران ایر به 6 فروند می رسد که دو فروند از آن ها در 29 دسامبر 2017 در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و رسما تحویل ایران شد.

منبع: aviationiran.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1989

به "تور گرجستان ارزان: پرواز مستقیم ایران ایر به مقصد بلگراد و تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان ارزان: پرواز مستقیم ایران ایر به مقصد بلگراد و تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید