قیمت تورهای ترکیه: تاکید وزیر صنعت ترکیه بر افزایش حجم تجاری با تاجیکستان

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، مصطفی وارانک وزیر صنعت و فناوری ترکیه در جریان برگزاری یازدهمین نشست کمیسیون مشترک مالی ترکیه و تاجیکستان در شهر دوشنبه در ارتباط با توسعه مناسبات تجاری دو کشور گفت: تصمیم داریم تا سطح تجاری دو کشور را به یک میلیارد دلار برسانیم.

قیمت تورهای ترکیه: تاکید وزیر صنعت ترکیه بر افزایش حجم تجاری با تاجیکستان

بهترین تجربه سفر را با قیمت تورهای ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

وی بعلاوه اضافه کرد: شیوع جهانی کرونا به همه نشان داد جهت تامین رفاه مردم نه از رقابت بلکه از تشکیل مکانیسم های همکاری عبور می نماید.

وزیر صنعت و فناوری ترکیه در این نشست که شیرعلی کبیر همتای تاجیکستانی و هیاتی از بازرگانان دو کشور هم در آن حضور داشتند، تاکید نمود: با توجه به موقعیت راهبردی ترکیه و تاجیکستان، دو کشور ظرفیت تحقق هدف مذکور را دارند. علی رغم شرایط کرونا حجم تجاری دو کشور سال گذشته با 17 درصد افزایش به سطح 323 میلیون دلار رسید. در 9 ماه نخست سال جاری هم به این مقدار دست پیدا کردیم.

وی با اشاره به ملاقات خود با قاهر رسول زاده نخست وزیر تاجیکستان و بازرگانان دو کشور گفت که در این ملاقاتها شرایط فعلی و بعلاوه فرصت های همکاری میان دو کشور مورد آنالیز نهاده شد.

وزیر صنعت و فناوری ترکیه بعلاوه اعلام نمود که دو کشور در زمینه های مدیریت، تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه محیط زیست و بعلاوه همکاری در زمینه ارایه گواهی حلال یادداشت تفاهم امضا خواهند کرد.

وارانک بعلاوه گفت که زمینه همکاری بین اساتید دانشگاهی، کسب کارهای کوچک و میانه دو کشور و آژانس فضانوردی ترکیه و موسسه پژوهش های فضایی تاجیکستان ایجاد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1823

به "قیمت تورهای ترکیه: تاکید وزیر صنعت ترکیه بر افزایش حجم تجاری با تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تورهای ترکیه: تاکید وزیر صنعت ترکیه بر افزایش حجم تجاری با تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید