انحلال مجلس عراق در 15 مهر

به گزارش مجله پیکورو، نمایندگان عراقی با انحلال مجلس این کشور در 15 مهرماه برای برگزاری انتخابات 10 اکتبر (18 مهر) موافقت کردند.

انحلال مجلس عراق در 15 مهر

به گزارش ، نمایندگان عراقی شامگاه چهارشنبه با انحلال مجلس این کشور در روز 7 اکتبر (15 مهر) و برگزاری انتخابات در روز 10 اکتبر (18 مهر) موافقت کردند.

در همین حال نمایندگان مجلس عراق در نشست روز چهارشنبه خود بودجه سال 2021 این کشور را نیز تصویب کردند.

پیش از این محمود الزجراوی، نماینده ائتلاف سائرون مجلس عراق تاکید نمود که هیچ ترس و نگرانی سیاسی یا مجلسی درخصوص تعویق مجدد برگزاری انتخابات زودهنگام از سوی دولت وجود ندارد، زیرا دولت مصمم به برگزاری انتخابات است.

او گفت: کمیساریای انتخابات باید تمامی پیش شرط ها و آمادگی های فنی و ... را برای برگزاری انتخابات تکمیل کند و هیچ توجیهی برای به تعویق انداختن انتخابات با هر هدفی که باشد، مطرح نکند.

الزجراوی اضافه نمود: دولت عراق پس از معین تاریخ 6 ژوئن، تصمیم گرفت که انتخابات زودهنگام مجلسی را در 10 اکتبر آینده برگزار کند.

نماینده ائتلاف سائرون تاکید نمود که زمان برگزاری انتخابات هرگز برای بار دوم به تعویق نخواهد افتاد.

این درحالی است که غضنفر البطیخ، عضو ارشد ائتلاف فتح عراق هفته گذشته اعلام نموده بود که بیشتر طرف های سیاسی تمایل دارند که انتخابات مجلسی آینده در ماه مه 2022 برگزار گردد.

او گفت: انتخابات باید در زمان روتین و طبق گذشته در ماه مه 2022 برگزار گردد و سخن گفتن از زمانی دیگر به منظور آرام کردن مردم و جلوگیری از شعله ور شدن تظاهرات به ویژه در بغداد، پایتخت عراق است.

عضو ارشد ائتلاف فتح تاکید نمود که اغلب نمایندگان مجلس عراق انحلال مجلس را نمی پذیرند و این نمایندگان می خواهند دوره کنونی خود را به انتها برسانند و این مسئله در بعضی موارد از سوی بعضی سران سیاسی راهنمایی شده است تا زمان بیشتری برای ایجاد پایگاه مردمی و انجام امور برای پیوستن در کارزار انتخاباتی به دست آورند.

فاضل الفتلاوی نماینده مجلس عراق از ائتلاف الفتح نیز چندی پیش گفته بود که تحرکات سفارت آمریکا برای مداخله در پفراینده انتخابات و تماس های آن با بعضی طرف ها رصد شده است.

بدر حامد عباس، دیگر نماینده مجلس عراق نیز درباره دخالت آمریکا در انتخابات زودهنگام عراق هشدار داد و گفت که این دخالت ها اعتبار انتخابات را خدشه دار می نماید.

همچنین محمد کریم، نماینده مجلس عراق از فراکسیون صادقون تأکید کرد که عراق به مشورت هیچ کشوری درباره انتخابات احتیاج ندارد و در عین حال هیچ کس مخالف نظارت بین المللی و ثبت ملاحظات درباره فرایند انتخابات نیست، اما این امر باید در چارچوب معقول و مطابق با معیار های جهانی صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1577

به "انحلال مجلس عراق در 15 مهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انحلال مجلس عراق در 15 مهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید