واکنش ائتلاف الفتح به تغییرات گسترده الکاظمی در پست های دولتی

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، رئیس ائتلاف الفتح به اقدام مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در تغییر بعضی پست های مالی و مالی در این کشور واکنش نشان داد.

واکنش ائتلاف الفتح به تغییرات گسترده الکاظمی در پست های دولتی

هادی العامری گفت: پست هایی که امروز اعطا شد و افزایش اظهارنظرها درباره آن مبنی بر اینکه این اقدام بازگشت به مسئله سهم خواهی است، ائتلاف الفتح از این اظهارات اعلام برائت می نماید و اطلاعی در این خصوص ندارد.

وی اضافه کرد: ائتلاف الفتح از همان نخست بارها تکرار نموده است که تنها دو خواسته از دولت دارد اول زمانبندی خروج نیروهای آمریکایی در سریعترین زمان و دوم بازگرداندن عظمت کشور و ایجاد فضایی مناسب برای برگزاری انتخاباتی آزاد، بی طرف، عادلانه و شفاف به دور از تأثیر پول و سلاح.

لازم به ذکر است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز دوشنبه طی احکامی جداگانه تغییرات گسترده ای را در پُست های متعدد در این کشور ایجاد کرد.

بر اساس این گزارش، مصطفی غالب به عنوان رئیس بانک مرکزی، سهی الیاس النجار به عنوان رئیس سازمان ملی سرمایه گذاری، منهل عزیز رؤوف الجبوبی به عنوان شهردار بغداد و سالم جواد عبد الهادی، به عنوان مدیر بانک تجارت عراق منصوب شده اند.

از سوی دیگر، خالد العبیدی نیز به عنوان نماینده دولت در امور عملیاتی سرویس اطلاعات ملی عراق، فالح یونس حسن به عنوان نماینده دولت در دستگاه امنیت ملی، حسن حلبوص حمزه به عنوان رئیس سازمان اوراق بهادار، سامی المسعودی به عنوان رئیس سازمان حج و عمره و علاء جواد حمید به عنوان رئیس سازمان شفافیت انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1198

به "واکنش ائتلاف الفتح به تغییرات گسترده الکاظمی در پست های دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ائتلاف الفتح به تغییرات گسترده الکاظمی در پست های دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید