بازار چاره ای جز رشد ندارد! ، به خاطر انتخابات بورس را مثبت می نمایند؟

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران، همه پیش بینی ها حاکی از این بود که بعد از نهایی شدن نتیجه انتخابات آمریکا فرایند صعودی بورس معین می گردد.بعضی معتقد بودند که بازار سرمایه محکوم به رشد است، چه بایدن بر سر کار بیاید و چه ترامپ.

بازار چاره ای جز رشد ندارد! ، به خاطر انتخابات بورس را مثبت می نمایند؟

اگرچه مشخص نتیجه انتخابات آمریکا نتوانست بورس را آنگونه که باید مثبت کند.بعد از آن بعضی گفتند بازار از نیمه دی ماه حتما رشد می نماید و نکرد. اکنون تنها دو ما تا انتها سال مانده است. دو ماهی که احتمالا تنش های سیاسی ایران کمتر می گردد و در فضای داخلی هم بعضی معتقدند نزدیک شدن به انتخابات 1400 فضای اقتصاد را به سمت ثبات می برد.

مجموعه عواملی که می گوید بورس باید مثبت گردد. اما عامل مهمی که بعضی از کارشناسان به آن اشاره می نمایند بی اعتمادی مردم به بورس است. سرمایه داران از زیان دهی مداوم بورس ترسیده اند و به این بازار بر نمی گردند. بعضی دیگر اما می گویند دولت برای تامین هزینه ها و بودجه خود چاره ای جز بورس ندارد و مجددا تنور بورس را گرم می نماید.

از نگاه سهامداران در دو ماه مانده از سال بورس چه می گردد؟

چاره ای جز مثبت بودن ندارد!

میزان نقدینگیی که از بورس خارج شد حدود 600 هزار میلیارد بود که توسط سه گروه صورت دولت، حقوقی و حقیقی های میلیاردر از بورس خارج شده. اینها اول وارد بازارهای دیگه میشن. یه رشد قیمتی به اون بازارها دادن. نوسان گیری کردن و الان کم کم وارد بورس می شن دوباره. حقوقی الان بخشی از سرمایه را به بازار برگردونده. اگر فقط حقوقی برگرده شاخص میره رو دو میلیون و 200. حقوقی هم وارد نشه دولت مجبوره وارد بشه. به هرحال تنها روزنه باقی مونده اعتماد سازی به بورسه. تا 6 ماه دیگه دلار بالای 50 تومنه شاخص بورس هم بالای 2 میلیون. تا میتونید طلا دلار سهام بخرید که اوضاع تا انتخابات خراب میشه.

هیچی برا مردم نموند ملت مجبورن بمونن تو بورس اینهمه ضرر جبران بشه. ورس تا 1500 صعود میکنه

رشد می کنه اما نه شارپی نهایتا تا 1500

شاید الان نقدینگی مردم داره از بورس خارج میشه اما وقتی مردم اولا مزایای برطرف یا کاهش تحریم ها را ببینن دوما وقتی قیمت هامنطقی گردد و به حد قابل قبول و ارزندگی واقعی برسد وسوما دلالان از بازار خارج بشن، بورس رشد می کنه.

کلید حرکت شاخص دست سهامداران خرد است…پس محکم سهمهایتان را نگهدارید.

باتوجه به رشد 10 برابری درامد دولت طی 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال و مبلغ قابل توجهی که از بورس عاید دولت شد پس بایستی منتظر رشد مجدد و درامد زایی دولت از بورس باشیم .

با توجه به کسری بودجه 1400 دولت بصورت مقطعی اقدام به رشد دستوری و نوسانگیری از بورس خواهد داشت که بخش مهمی در بهمن خواهد بود و بخش دیگر نزدیک انتخابات 1400در اردیبهشت.

کدام رشد؟ شاخص می ریزد

دسته دوم افرادی هستند که معتقدند عملکرد منفی دولت در بازار سرمایه چنان بوده که مردم اعتماد خود را برای ماندن در این بازار از دست داده اند و تحت هیچ شرایطی در کوتاه مدت بورس رشد نمی نماید.

دولت با دخالت آشکار در بورس و دستوری عمل سرمایه های مردم را سوزاند.مردم به ب.رس بر نمی گردند.

با توجه به نزدیکی به انتها سال هنوز سکه و ارز رشد بهتری نسبت به بورس دارند. مردم به نظرم اون دو تا بازار را به بورس ترجیح می دن.

میلیونها سهام دار آماتور ریختن تو بورس و با کوچکترین خبر یا شایعه یا هیجانی از ترس از دست رفتن سرمایه سریع واکنش نشون میدن. از این بورس انتظار رشد نداشته باشید.

با حلوا خلوا ه دهن شیرین نمیش. هی بگید بورس خوب میشه. من خودم برکت خریدم تو دو هفته 25درصد ضرر کردم. الان بخوام بخرم باز میترسم. چون آدم هایی تو بورسن که تا چیزی میشه میرن تو صف فروش!

وقتی حقوقی شپنا 3 بار تو سه هفته صف خرید را با عرضه آبشاری تبدیل به صف فروش میکنه، دیگه اعتمادی تو بازار میمونه!؟

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1424

به "بازار چاره ای جز رشد ندارد! ، به خاطر انتخابات بورس را مثبت می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار چاره ای جز رشد ندارد! ، به خاطر انتخابات بورس را مثبت می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید