امیدواری روسیه و آمریکا به ادامه مذاکرات برای تمدید پیمان استارت-3

به گزارش مجله پیکورو، در حالی که سخنگوی کرملین از امیدواری مسکو برای ادامه مذاکرات با واشنگتن درباره تمدید پیمان استارت اطلاع داد، وزیر خارجه آمریکا نیز دستیابی به چنین توافقی با طرف روسی را تاریخی نامید و دبیرکل ناتو هم از این امر استقبال کرد.

امیدواری روسیه و آمریکا به ادامه مذاکرات برای تمدید پیمان استارت-3

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد، مسکو امیدوار است گفت وگوها با واشنگتن درباره تمدید پیمان اقدامات برای ادامه کاهش و محدود کردن تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3)، ادامه پیدا کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی کرملین تأکید کرد، این توافقنامه ماهیت راهبردی داشته و تمدید آن به نفع امنیت و ثبات کل دنیا خواهد بود.

روز چهارشنبه ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز از حمایت پیمان آتلانتیک شمالی برای تمدید پیمان استارت-3 و پیشرفت در مذاکرات دوجانبه روسیه و آمریکا در این زمینه اطلاع داد.

وی گفت: در حال حاضر سرنوشت پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی که سال آینده منقضی می گردد، در معرض خطر است. البته ما از پیشرفت های حاصله در روزهای اخیر استقبال می کنیم و امیدواریم مذاکرات فدراسیون روسیه و ایالات متحده در این زمینه به توافق منجر گردد.

دبیرکل ناتو همچنین یادآور شد که که تمدید این توافقنامه مهم، فرصت بیشتری برای کار در زمینه مشارکت چین در رژیم کنترل تسلیحات راهبردی خواهد داد.

روز گذشته مایکل پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز در کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد که ایالات متحده تمدید پیمان اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی با روسیه را یک دستاورد تاریخی تلقی خواهد نمود و بر این عقیده است که مسکو موافقت اصولی خود با این مسئله را اعلام نموده است.

مورگان اورتاگوس، رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از این گفت که ایالات متحده آماده است تا با نمایندگان روسیه به منظور آنالیز امکان تمدید پیمان استارت-3، دیدار کند.

روز سه شنبه، وزارت امور خارجه روسیه اعلام نموده بود که طرف روسی آمادگی دارد تا در صورت تمدید پیمان استارت-3 برای مدت یک سال، همراه با طرف آمریکایی، تعداد کلاهک های هسته ای خود را برای این دوره در صورت عدم درخواست های مضاعف از سوی ایالات متحده، منجمد کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1251

به "امیدواری روسیه و آمریکا به ادامه مذاکرات برای تمدید پیمان استارت-3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری روسیه و آمریکا به ادامه مذاکرات برای تمدید پیمان استارت-3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید