سال جاری کدام بازنشسته ها جذب آموزش و پرورش می شوند؟

به گزارش مجله پیکورو، به گفته مشاور وزیر و مدیر پروژه های استخدامی وزارت آموزش و پرورش، سال جاری آن دسته از بازنشستگان آموزش و پرورش که رتبه سه به بالا دارند برای همکاری و جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش به کار گرفته می شوند.

سال جاری کدام بازنشسته ها جذب آموزش و پرورش می شوند؟

سجاد صدیقی در مصاحبه با ایسنا، با بیان اینکه سال جاری آموزش و پرورش خاصه در شغل آموزگار ابتدایی کمبود معلم دارد و در آموزگار ابتدایی این کمبود نیرو بیشتر است، درباره روش های جبران کمبود نیرو اظهار کرد: چندین روش برای جبران این کمبود داریم. یکی از این روش ها استفاده از بازنشسته های آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به پایین بودن میانگین سنی بازنشستگان آموزش و پرورش، ادامه داد: معمولا دانشجویان تربیت معلم که 18 سالگی وارد دانشگاه شده اند 48 سالگی بازنشسته می شوند که 48 سالگی سن شادابی و کار است و افراد تا سن 65 سالگی سر حال هستند. خیلی از اساتید دانشگاه تا 70 سالگی کار می نمایند و از این توانمندی باید به عنوان فرصت استفاده کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در عین حال اضافه کرد:، اما به علت اینکه توانمندی خود معلمین بازنشسته در سطوح مختلفی قرار گرفته است، ممکن است بعضی بگویند بعضا بازنشسته ها کفایت لازم را برای تدریس ندارند. این موضوع را از رتبه آن ها می توان تشخیص داد. از این رو بنا شد سال جاری از مهر 1402 همکاری با بازنشستگان در آموزش و پرورش از رتبه ای به بالا صورت گیرد و بازنشستگانی که رتبه سه به بالا دارند با ما همکاری نمایند تا یک حداقلی را برای این امر احصاء کنیم و افراد توانمند به کار گرفته شوند.

مدیر پروژه های استخدامی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که ممکن است بازنشسته ای که سال قبل به کار گرفته شده، اما مهر سال جاری به علت اینکه رتبه سه به بالا ندارد در آموزش و پرورش به کارگرفته نگردد؟، شرح داد: جمع بندی این امر بر اساس اینکه در شورای توسعه چه تصمیم گیری گردد، انجام می گردد؛ بنابراین این مورد ممکن است، مگر اینکه در شورای توسعه تصمیم دیگری اتخاذ گردد. در حال حاضر بنا شده بازنشستگانی به کار گرفته شوند که حداقلی از صلاحیت را داشته باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1402 بروزرسانی: 14 مرداد 1402 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2257

به "سال جاری کدام بازنشسته ها جذب آموزش و پرورش می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری کدام بازنشسته ها جذب آموزش و پرورش می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید