پرویز لونی شاعر و نویسنده لرستانی درگذشت

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران در لرستان، پرویز لونی شاعر و نویسنده الیگودرزی پس از طی یک دوره بیماری ظهر امروز (پنج شنبه 18 فروردین) درگذشت.

پرویز لونی شاعر و نویسنده لرستانی درگذشت

وی در سال 1311 در شهرستان الیگودرز به دنیا آمد و فارغ التحصیل رشته زیست شناسی دانشگاه جندی شاپور بود که پس از استخدام در آموزش و پرورش در همان رشته در دبیرستان های اهواز مشغول خدمت شد.

پرویز لونی همیشه دغدغه توجه به ادبیات فارسی و شعر را داشت؛ بنابراین تصمیم گرفت، برای حفظ هویت فرهنگی سرزمین خویش اقدام کند و با تلاشی مثال زدنی سعی در ثبت و حفظ این گنجینه گرانب ها قدم برداشت تا سهم خویش را در احیای این هویت فرهنگی ادا نموده باشد.

کتاب های مجموعه شعر مندیش که اشعاری در قالب غزل، دو بیتی و آزاد با مضامینی عاشقانه، سیاسی، اجتماعی است، مجموعه شعر طنز نیشخند واژه ها به گویش الیگودرزی، مجموعه ضرب المثل های الیگودرزی که در این کتاب در مقابل هر ضرب المثل یک رباعی به گویش الیگودرزی نیز خلق نموده است که با استقبال مخاطبان به چندین چاپ رسید، کتاب فرهنگ واژگـان تیرفرنگ واژه ها واژه های الیگودرزی از جمله آثار وی می باشند.

لونی در چندین جشنواره ادبی ازجمله چهارمین جشنواره سراسری میلاد سرخ تبریز در سال 1383 که به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین (ع) برگزار گردید شرکت داشت و شعر وی به عنوان شعر برتر انتخاب شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2035

به "پرویز لونی شاعر و نویسنده لرستانی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرویز لونی شاعر و نویسنده لرستانی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید