الحاق 300 دستگاه واگن و لوکوموتیو به ناوگان کشور تا انتها سال

به گزارش مجله پیکورو، وزیر راه و شهرسازی، گفت: با همت بخش صنعت تا خاتمه سال 300 دستگاه انواع واگن و لوکوموتیو را به ناوگان کشور اضافه می گردد که این یکی از نتایج تفاهم نامه رونق فراوری در سال 98 با سازمان برنامه و بودجه است.

الحاق 300 دستگاه واگن و لوکوموتیو به ناوگان کشور تا انتها سال

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: کمیسیون ویژه حمایت از فراوری و اشتغال مواردی را تصویب و به دستگاه ها ابلاغ نموده بود که در نشست امروز با حضور دستگاه های اجرایی این مصوبات پیگیری شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی در مورد پیشبرد برنامه های رونق فراوری و اشتغال ارائه کرد، ادامه داد: بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مرکز آمار از پاییز سال گذشته تا پاییز امسال 500 هزار شغل جدید متناسب با حمایت از فراوری داخل ایجاد شده است.

خودکفایی در فراوری ریل و سوزن برای اولین بار

وی با تاکید بر اینکه برای اولین بار کشور در حوزه ریل خودکفا شده و توانسته ایم ریل و سوزن مورد استفاده را از فراوری نمایندگان داخلی تامین کنیم، مطرح کرد: در پروژه هایی که اکنون اجرا می گردد از ریل و سوزن داخلی استفاده می کنیم امیدواریم این موضوع به فرایند پابرجا تبدیل و فرهنگ استفاده از ظرفیت داخلی را زنده کنیم.

اسلامی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون 456 دستگاه واگن، لوکوموتیو باری و مسافربری در داخل کشور فراوری شده و مدیرعامل واگن پارس اعلام نموده که فراوریات امسال آن ها رکورد بیست ساله در این واحد فراوریی را جابجا نموده است، توضیح داد: کوشش می کنیم تا با همت صنعت داخلی تا انتها سال 300 دستگاه انواع واگن و لوکوموتیو را به ناوگان کشور اضافه کنیم که این یکی از نتایج تفاهم نامه رونق فراوری در سال 98 با سازمان برنامه و بودجه است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در حوزه مسکن باید بتوانیم برنامه فراگیری را داشته باشیم و تمامی دستگاه ها برای رونق فراوری مسکن نقش آفرینی نمایند، مطرح کرد: طرح ملی مسکن آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم شتاب فرایند فراوری و احداث واحد های مسکونی را افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 736

به "الحاق 300 دستگاه واگن و لوکوموتیو به ناوگان کشور تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحاق 300 دستگاه واگن و لوکوموتیو به ناوگان کشور تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید