افشای پنهانکاری پلیس آمریکا در قتل جوان سیاه پوست

به گزارش مجله پیکورو، خبرگزاری خبرنگاران- تصاویری که پلیس آمریکا به تازگی از دوربین روی لباس نیرو های خود استخراج نموده، دست پلیس ایالتی لوئیزیانا را رو کرد و پنهانکاری آنان را در قتل جوان سیاه پوست بر ملا ساخت.

افشای پنهانکاری پلیس آمریکا در قتل جوان سیاه پوست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از سی ان ان؛ رونالد گرین دو سال پیش در حادثه تعقیب و گریز پلیس جان باخت. پلیس ایالتی لوئیزیانا پس از مرگ این سیاهپوست، به خانواده اش خاطرنشان کرد دلیل مرگ، برخورد خودروی وی با درخت بوده و هنگام فرار از دست افسران پلیس، کنترل خود را از دست داده بوده است. اما تصاویری که پلیس از دوربین روی لباس نیرو های خود استخراج نموده از قصه ای کاملا متفاوت حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، مرد سیاهپوست در ماه مه سال 2019 با سرعت بالا در حال رانندگی بود. نیرو های پلیس در منطقه لوئیزیانا به او دستور ایست می دهند، اما وی فرار را بر ماندن ترجیح می دهد. تصاویری که از دوربین روی لباس نیرو های پلیس استخراج شده و آسوشیتدپرس آن را منتشر نموده نشان می دهد ماموران پلیس پس از آنکه گرین را به زور از داخل خودرو بیرون می کشند او را زیر مشت و لگد می گیرند و بار ها با سلاح لیزری به او شوک می دهند. پلیس در شرایطی او را شوک می دهد که به صورت روی زمین افتاده و به دستانش هم دستبند زده شده است.

آسوشیتدپرس سه بخش از این تصاویر 46 دقیقه ای را منتشر نموده است و تنها دو بخش از تصاویر ویدیویی، صدا دارد. این تصاویر برای نخستین بار منتشر شده و نمی توان تشخیص داد پیش از برخورد پلیس با این سیاهپوست چه رویدادی رخ داده بوده است. اما رفتار پلیس با فرد مظنون آنگونه که در تصاویر نشان داده می گردد بسیار تکان دهنده و هولناک است.

پلیس ایالتی لوئیزیانا در گزارش ابتدایی خود از این حادثه در سال 2019 مدعی شده بود افسران پلیس کوشش نموده بودند گرین را به دلیل نقض قوانین هدایت و رانندگی متوقف نمایند. البته در گزارش پلیس به نوع و چگونگی تخلف اشاره نشده است. اما ادعا شده گرین در حال رانندگی با سرعت بالا با درخت برخورد نموده و متوقف شده است. با این وجود در تصاویری که منتشر شده، هیچ نشانه ای از کوشش افسران پلیس برای یاری به گرین و نجات جانش دیده نمی گردد. او را بیش از 9 دقیقه در وضعیتی که با صورت روی زمین افتاده بوده نگاه داشته بودند.

وکیل خانواده گرین در مصاحبه با سی ان ان تاکید نمود: در تصاویری که منتشر شده تنها چیزی که دیده می گردد فریاد زدن و یاری خواستن گرین از نیرو های پلیس است در حالی که می گفت: من برادر شما هستم لطفا بس کنید من فقط ترسیده بودم.

مادر این جوان سیاهپوست گفته فکر می نماید پلیس ایالتی لوئیزیانا، پسرش را به قتل رسانده است. مونا هاردین گفت: آن ها (افسران پلیس) پسرم را کتک زدند و هدف شان این بود که به حال خود رهایش نمایند تا بمیرد!.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1687

به "افشای پنهانکاری پلیس آمریکا در قتل جوان سیاه پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای پنهانکاری پلیس آمریکا در قتل جوان سیاه پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید