افرادی که پس از بهبودی از کرونا، واکسینه می شوند، آنتی بادی های ماندگارتری دارند

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی تیوی نیوز، تحقیق اجرا شده روی 2000 کارمند بخش مراقبت های بهداشتی واکسینه شده، که برخی از آنها به کووید-19 مبتلا شده بودند، نشان داد افرادی که به کرونا مبتلا شده و پس از بهبودی کامل واکسینه شده اند، دارای آنتی بادی های فعال بیشتری هستند.

افرادی که پس از بهبودی از کرونا، واکسینه می شوند، آنتی بادی های ماندگارتری دارند

تحقیق اخیر که از طریق تیمی از دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز اجرا شده، افرادی را موردبررسی قرار داده است که واکسن فایزر یا مدرنا را دریافت کرده بودند. بدین ترتیب، افرادی که قبل از واکسینه شدن به کرونا مبتلا شده بودند، نسبت به افرادی که بدون گذراندن کووید19 واکسینه شده بودند، سطح آنتی بادی بالاتر و ماندگارتری داشتند.

به علاوه، افرادی که بیش از 90 روز قبل از اولین دوز واکسن خود به کرونا مبتلا شده بودند، نسبت به افرادی که طی 90 روز پس از اولین دوز مبتلا شده بودند، سطح آنتی بادی بالاتری داشتند.

شایان ذکر است برخی از تحقیقات دیگر نشان داده اند که سابقه ابتلا به کرونا می تواند باعث عفونت شدید و حتی مرگ در افراد شود، و پزشکان هنوز به طور کامل اثرات بلندمدت ویروس بر بدن انسان را بررسی نکرده اند. اما مطالعه تازه بر این نکته تأکید دارد که افرادی که قبلاً به کووید19 مبتلا شده اند، از دریافت واکسن سود بیشتری می برند.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1863

به "افرادی که پس از بهبودی از کرونا، واکسینه می شوند، آنتی بادی های ماندگارتری دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افرادی که پس از بهبودی از کرونا، واکسینه می شوند، آنتی بادی های ماندگارتری دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید