اعتصاب اتحادیه های تجاری هند در اعتراض به افزایش قیمت ها

به گزارش مجله پیکورو، خبرنگاران : در پی برپایی اعتصاب از سوی اتحادیه های تجاری هند در روز چهارشنبه، بسیاری از بانک های این کشور تعطیل شد و حمل و نقل عمومی هند نیز با اختلال روبرو شده است.

اعتصاب اتحادیه های تجاری هند در اعتراض به افزایش قیمت ها

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ اعتصاب اتحادیه های تجاری هند در اعتراض به افزایش قیمت ها موجب تعطیلی بسیاری از بانک های این کشور و مختل شدن سیستم حمل و نقل عمومی شده است.

البته شهر دهلی نو پایتخت هند و شهر بمبئی مرکز تجاری و اقتصادی هند تا حد زیادی از این اعتصاب در امان بوده اند و بازارهای اقتصادی هند نیز امروز چهارشنبه باز بوده است. خشونت در بعضی مناطق هند در نخستین روز از اعتصاب دو روزه کارگران به شدت بالا گرفته است.

کارگران هندی به شدت از افزایش قیمت ها به خصوص رشد قیمت سوخت، خشمگین هستند. رسانه های گروهی اعلام کردند یک عضو اتحادیه تجاری هند در شهر آمبالا واقع در شمال هند کشته شده است.

برپایی این اعتصاب سراسری در حالی است که دولت تحت فشار هند برای ارائه بودجه ریاضتی به مجلس آماده می گردد و رسوایی مربوط به فساد اقتصادی در قرارداد بزرگ تسلیحاتی این کشور با انگلیس، چالش بزرگی را برای دهلی نو به وجود آورده است.

مجلس هند روز پنج شنبه نشست خود برای رسیدگی به بودجه را شروع می نماید و دولت نیز طرح هزینه های بودجه برای سال اقتصادی 2013- 2014 میلادی را هفته آینده، ارائه خواهد نمود.

در شرایطی که اقتصاد هند با نرخ تورم بالایی روبرو است، بعضی نقام های رسمی دولت هند به رویترز گفتند که دولت دهلی نو بودجه عمومی را تا 10 درصد کاهش خواهد داد.

مانموهان سینگ نخست وزیر هند که با بدترین کاهش رشد اقتصادی در ده سال اخیر روبرو است و انتخابات اوایل سال آینده را نیز در پیش رو دارد از اتحادیه های تجاری هند خواسته بود تا از برپایی اعتصاب خودداری نمایند ولی آنان درخواست نخست وزیر را نپذیرفتند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 606

به "اعتصاب اتحادیه های تجاری هند در اعتراض به افزایش قیمت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب اتحادیه های تجاری هند در اعتراض به افزایش قیمت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید