اظهارات مقام های آمریکایی درباره دریای چین غیرمسئولانه است

به گزارش مجله پیکورو، خبرنگاران: پکن روز گذشته اظهارات یک مقام ارشد آمریکایی در مورد هشدار نسبت به ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای چین جنوبی را بی پایه و اساس دانست و این اظهارات را محکوم کرد.

اظهارات مقام های آمریکایی درباره دریای چین غیرمسئولانه است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ در حالی که آمریکا پیش از این از چین خواسته بود تا در ادعاهای خود در مورد دریای چین جنوبی تجدید نظر نموده و به وسیله راه چاره مسالمت آمیز به دنبال کاهش تنش در روابط خود با کشورهای همسایه باشد، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن رد این اظهارات بی پایه و اساس این گونه موضع گیری مقام های واشنگتن را غیرمسئولانه ارزیابی نموده است.

بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد، بعضی مقام های آمریکایی اتهامات بی پایه و اساسی را بر ضد چین مطرح می نمایند. نیروهای سیاسی راستگرا در ژاپن مسئول اصلی گسترش این شایعات بر ضد چین هستند. دنی راسل نماینده ویژه آمریکا در منطقه پیش از این نسبت به اقدام چین برای ایجاد منطقه دفاعی ویژه بر فراز دریای چین جنوبی هشدار داده بود. گرچه چین ادعای مالکیت کل دریای جنوبی چین را مطرح نموده ولی سایر کشورهای منطقه از جمله مالزی، برونئی، تایوان، ویتنام و فیلیپین نیز ادعاهایی را در مورد مالکیت این دریا مطرح نموده اند.

راسل از اقدام فیلیپین برای مطرح کردن این مسئله در دادگاه سازمان ملل حمایت نموده و خواهان راه چارهی مسالمت آمیز برای سرانجام یافتن تنشهای مرزی در منطقه شده است. راسل در نشست کمیته کنگره آمریکا تأکید کرد، ادعاهای چین در مورد دریای چین جنوبی موجب افزایش نگرانی و نااطمینانی در منطقه شده و دستیابی به راه چارهی مسالمت آمیز با مشارکت کشورهای منطقه را محدود نموده است.

یک روزنامه ژاپنی به نقل از منابع مطلع دولت چین به تازگی از تصمیم پکن برای ایجاد منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای چین جنوبی خبر داده است. اقدام پیشین چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین با انتقاد شدید آمریکا، ژاپن و کره جنوبی روبه رو شده است. هواپیماهای این سه کشور بدون توجه به قوانین ویژه وضع شده از سوی چین به پرواز در این منطقه ادامه می دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 414

به "اظهارات مقام های آمریکایی درباره دریای چین غیرمسئولانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات مقام های آمریکایی درباره دریای چین غیرمسئولانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید