تور ارزان ترکیه: یک مسجد دوره عثمانی در ترکیه 3 متر از زمین بلند می گردد

به گزارش مجله پیکورو، مسجد تاریخی اولیا قاسم پاشا در استان ادرنه ترکیه، برای در امان ماندن از سیلاب های فصلی، طی یک عملیات بازسازی سه متر از سطح زمین ارتفاع خواهد گرفت.

تور ارزان ترکیه: یک مسجد دوره عثمانی در ترکیه 3 متر از زمین بلند می گردد

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

میراث آریا: یک مسجد تاریخی مربوط به دوره عثمانی در کرانه رودخانه تونجا در شمال غربی استان ادرنه به روشی تازه بازسازی می گردد. این مسجد قرار است سه متر از سطح زمین بالاتر بیاید تا سیلاب های فصلی آن را تخریب نکنند.

مسجد اولیا قاسم پاشا، که در سال 1479 به وسیله یکی از فرماندهان نیروهای عثمانی در زمان سلطان محمد دوم ساخته شد، از سال 1950 به علت موقعیت مکانی اش مورد استفاده قرار نگرفته، زیرا خطر سیلاب های ناگهانی آن منطقه را تهدید می نماید.

این مسجد که مناره باشکوه آن فروریخته و شکاف هایی روی دیوارهای آن به مرور زمان ایجاد شده است، پس از تخریب عمارت ها و دیگر بناهای مهم اطراف منطقه به علت عوامل محیطی به سرنوشت خود رها شد. با راه اندازی پروژه ای در مسجد و انجام آنالیز های زمین شناختی در سال 2016، اداره منطقه ای بنیادها در نهایت پس از اخذ موافقت پروژه از هیئت حفاظت منطقه ای میراث فرهنگی، فرایند بازسازی را شروع کرد.

این مسجد تاریخی در ابتدا در جای خود مستحکم و تقویت خواهد شد و سپس 3 متر از زمین بلند خواهد شد؛ یعنی جایی که 50 سانتیمتر بالاتر از حداکثر سطح سیلاب است و به عنوان بخشی از پروژه بازسازی محسوب می گردد.

عثمان گونرن، یکی از مقامات استانی، با اشاره به اینکه پروژه محوطه سازی برای اطراف ساختمان نیز در طرح پیشنهادی آمده است ،مطرح نمود درهای این مسجد پس از 70 سال برای اولین بار به روی مردم باز می گردد و بار دیگر جایگاهی برای عبادت خواهد شد.

این مسجد در محله Kirişhane در ساحل شمالی رودخانه Tunca واقع شده است. در زمان های قدیم یک پلکان با 14 پله داشته تا از رودخانه به مسجد دسترسی داشته باشید، اما اکنون تنها دو پله از آن به جای مانده است.

*ترجمه: بابک صوفیانی*

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1872

به "تور ارزان ترکیه: یک مسجد دوره عثمانی در ترکیه 3 متر از زمین بلند می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: یک مسجد دوره عثمانی در ترکیه 3 متر از زمین بلند می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید