با برترین شهربازی های ژاپن آشنا شوید

به گزارش مجله پیکورو، ژاپن به سرزمین افسانه ها و رنگ ها معروفیت دارد. در میان افسانه های قدیمی، معابد تاریخی و طبیعت بی نظیر این کشور شهربازی ها نیز نقشی مهم در جذب گردشگران دارند. مجموعه های تفریحی که در نوع خود منحصربه فرد بوده و در عین خاص بودن بسیار چالش برانگیز هستند. حضور نام برندهای جهانی مانند دیزنی و یونیورسال استودیوز در میان شهر بازی های ژاپن معروفیت این مجموعه های تفریحی را به خارج از مرزهای ژاپن برده و گردشگران را برای تماشا هیجان انگیزترین تفریحات جهان به سوی این کشور می کشاند. در اینجا با امکانات و جاذبه های برترین شهر بازی های ژاپن آشنا می شویم.

با برترین شهربازی های ژاپن آشنا شوید

بیشتر گردشگران درختان گیلاس با شکوفه های صورتی، معابد تاریخی بودا و ساختمان هایی که با مدرنترین امکانات روز جهان تجهیز شده اند را به عنوان جاذبه های گردشگری می شناسند اما در این بین نمی توان شهربازی های این کشور را نادیده گرفت. ژاپن بزرگترین و خاص ترین مجموعه های بازی در جهان را دارد که هر یک به تنهایی می توانند لحظاتی پر چالش را برای گردشگران علاقه مند به بازی های هیجان انگیز رقم زنند.

برترین شهربازی های ژاپن

کشور ژاپن پارک های موضوعی متنوعی دارد که نه فقط در این کشور بلکه در تمام جهان معروفیت دارند. بعضی از این پارک های موضوعی از دیزنی لند پاریس الهام گرفته و بعضی نیز فرهنگ سامورایی ها را به نمایش می گذارند. حضور این مراکز تفریحی به گردشگران امکان می دهد تا در کنار بازدید از جاذبه های تاریخی، بخشی از سفر خود را به چالش شجاعت اختصاص دهند. کشف جهانی دزدان دریایی کارائیب، سفر به قلب حیات وحش، کروز دریایی، پارک ژوراسیک، ورود به جهانی جادویی هری پاتر و ده ها بازی دیگر از جاذبه های منحصربه فرد شهر بازی های ژاپن هستند. در ادامه با معروفترین و برترین مجموعه های تفریحی این کشور آشنا می شویم:

پارک توکیو دیزنی سی (Tokyo DisneySea)

Tokyo DisneySea پارک موضوعی در ژاپن است که در استان چیبا قرار گرفته است. این پارک در 4 سپتامبر 2001 با هزینه بالغ بر 335 میلیارد ین افتتاح شد. شرکت Oriental Land مالک دریایی دیزنی و شرکت والت دیزنی مالکیت معنوی آن را بر عهده دارد. این پارک مهیج به 7 پارک موضوعی کوچک تقسیم شده که بندر مدیترانه ای، اسکله آمریکایی با حال و هوای شهرهای بندری آمریکا ، پورت دیسکاوری، لاست ریور دلتا (Lost River Delta)، سواحل عربی، تالاب پری دریایی و جزیره مرموزبا کوه آتشفشانی پرومتئوس به عنوان سمبل توکیو دیزنی سی را شامل می گردد. هزینه های ورود به پارک برای بزرگسالان بالای 18 سال7400 ین ژاپن، برای نوجوانان (12 تا 17 سال) 6400 ین و برای بچه ها (4 تا 11 سال) 4800 ین ژاپن است.

آدرس پارک توکیو دیزنی سی: 1-13 Maihama, Urayasu, Chiba 279-8511, Japan

پارک Huis Ten Bosch

Huis Ten Bosch یک پارک موضوعی در ساسبو، ناکازاکی، ژاپن است که سازه های وطراحی آن را می توان های کپی از میزان های واقعی ساختمان های سبک هلندی و گل های این کشور دانست. Huis Ten Bosch به انگلیسی خانه ای در جنگل معنی می گردد. شاید این پارک جنگلی به عنوان برترین شهربازی ژاپن شناخته نگردد اما قطعا یکی از معروفترین آن ها به شمار می رود. برگزاری فستیوال های گل در ماه می از رویدادهای مهم پارک Huis Ten Bosch است که در آن بیش از 700 گونه مختلف گل لاله به نمایش گذاشته شده است. از دیگر فستیوال های این پارک می توان به فستیوال پادشاهی نور اشاره نمود. در طول این فستیوال حدود 13 میلیون لامپ در سراسر پارک به صورت همزمان روشن می گردد. چندین موزه، رستوران، فضای سبز و 6 کیلومتر راه آبی از دیگر جاذبه های پارک Huis Ten Bosch هستند.

هزینه ورود به پارک برای بزرگسالان (بالای 18 سال) 6900 ین، برای نوجوانان (از 12 تا 17 سال) 5900 ین و برای بچه ها (از 4 تا 11 سال) 4500 ین است.

آدرس پارک Huis Ten Bosch: 1-1 Huis Ten Bosch Machi, Sasebo, Nagasaki 859-3292, Japan

پارک یونیورسال استودیوز (Universal Studios)

پارک یونیورسال استودیوز شهربازی معروف در ژاپن است که هر بخش آن قسمتی از یک فیلم معروف را تداعی می نماید. در بدو ورود شما با صحنه فیلم های هالیوودی روبه رو می شوید، در ادامه تم مرد عنکبوتی به عنوان یکی از محبوب ترین فیلم های سینمایی در ژاپن شما را به سوی خود می کشاند. با رفتن به بخش ترمیناتور می توانید خود را در میان خیابان های نیویورک تصور کنید، بخش ژوراسیک نیز بسیار هیجان انگیز بوده و بیشتر بچه ها و نوجوانان از آن استقبال می نمایند. بازسازی فیلم آرواره ها قسنت دیگر پارک یونیورسال استودیوز را تشکیل می دهد. چنانچه با بچه ها خود سفر می کنید می توانید با رفتن به قسمت کیتی یک سورپرایز ویژه برایشان داشته باشید. در نهایت به بخش هری پاتر و جهانی جادویی اش می رسیم که در حال حاضر عنوان محبوبترین قسمت پارک را به خود اختصاص داده است.

هزینه ورودی پارک برای بزرگسالان (بالای 12 سال)7600 ین و برای بچه ها (از 4 تا 11 سال)5100 ین است.

آدرس پارک یونیورسال استودیوز: 6000 Universal Blvd, Orlando, FL 32819, United States

پارک (Hakkeijima)

سواری در اولین ترن هوایی ژاپن که بر روی آب می گذرد چالشی اسثنایی ست که در پارک Hakkeijima می توانید تجربه کنید. این پارک در فاصله یک ساعته از شهر توکیو قرار گرفته و بازدید از آن با چهار آکواریوم یک موزه دریایی برای هواداران جهانی زیر آب بسیار مجذوب کننده خواهد بود. بخشی از پارک به نگهداری حدود 50 هزار ماهی ساردین اختصاص پیدا نموده که در آن می توانید نمایش شنای ایم موجودات زیبا را از نزدیک ببینید. قسمت آکواریوم مجموعه سقفی هرمی شکل داشته و در آن حدود 700 نوع موجود دریایی زندگی می نمایند. غذا دادن به دلفین ها، ماهیگیری و تماشا مراحل پرورش ماهی از دیگر جاذبه های شهر بازی یا پارک Hakkeijima ژاپن هستند. هزینه بازدید از پارک باتوجه به بخش هایی که می خواهید از آن بازدید کنید فرق دارد.

آدرس پارک Hakkeijima: Hakkeijima Kanazawa Ward, Yokohama City, Kanagawa Prefecture

پارک توکیو دیزنی لند (Tokyo Disneyland)

بازی های هیجان انگیز از جمله کروز جنگلی، سفر اکتشافی حیات وحش، خط آهن رودخانه غربی و قسمت مخصوص دزدان دریای کارائیب پارک توکیو دیزنی لند را تشکیل می دهند. این پارک با الهام از دیزنی لند آمریکا ساخته شده و قصر سیندرلا را می توان نماد آن به شمار آورد. قسمتی از پارک نیز به صحنه سازی فیلم های وسترن آمریکایی اختصاص داده شده است. وجود چندین رستوران و فودکورت به گردشگران این امکان را می دهد تا پس از انجام بازی های چالش برانگیز با صرف یک وعده غذایی عالی خستگی خود را به در نمایند. اگر هم تفریحات آرام را به هیجان ترجیح می دهید می توانید از تماشا نمایش های دیزنی با کاراکترهای معروف لذت ببرید.

هزینه ورودی پارک برای بزرگسالان (بالای 18 سال)7400 ین، برای نوجوانان (12 تا 17 سال) 6400 ین و بچه ها (4 تا 11 سال) 4800 ین است.

آدرس پارک پارک توکیو دیزنی لند: 1-1 Maihama, Urayasu, Chiba 279-0031, Japan

پارک فوجی کیو هایلند (Fuji Q Highland)

منطقه زیبای 5 دریاچه فوجی میزبان برترین شهربازی ژاپن است. این پارک تفریحی فوجی کیو هایلند نام داشته و در سال 1961 افتتاح شد. فوجی کیو هایلند با وجود قدمت زیاد هر ساله در حال به روزرسانی تفریحات خود بوده و تمام افراد خانواده با هر سن و سالی می توانند از بازی آن لذت ببرند. ده ها وسیله بازی در این پارک وجود دارد اما فوجی کیو بیشتر معروفیت خود را مدیون ترن هووایی هظیم و مجذوب کننده خود است که در کمتر از 1/56 ثانیه به سرعت 180 کیلومتر بر ساعت می رسد! از جاذبه های اطراف پارک می توان به موزه فوجی یاما که آثار هنری مرتبط با کوه فوجی در آن نگهداری می گردد، پیست اسکی و چشمه های آب گرم کوه فوجی اشاره نمود. هزینه ورودی هزینه ورودی پارک برای بزرگسالان 1500 ین و برای بچه ها 900 ین است.

آدرس پارک فوجی کیو هایلند: 5 Chome-6-1 Shinnishihara, Fujiyoshida, Yamanashi 403-0017, Japan

پارک ادو واندرلند (Edo Wonderland)

دوره ادو (Edo jidai) در ژاپن الهام بخش پارک موضوعی ادو واندرلند می باشد. درواقع این پارک تداعی نماینده زندگی سامورای ها در ژاپن به شمار می رود. با قدم زدن در ادو واندرلند نینجاها وسامورایی ها را می بینید که در حال مبازره هستند، هزارتوی نینجا از بخش های هیجان انگیز و پرطرفدار این پارک موضوعی می باشد. علاوه بر این قایق سواری در رودخانه این امکان را به شما می دهد تا به توکیوی 400 سال قبل سفر کنید. ورودی پارک برای بزرگسالان 4700 ین و برای بچه ها 2400 ین است.

شهربازی های دیزنی جهان

دیدیم که دو مورد از شهربازی های ژاپن طرح خود را از دیزلند الهام گرفته اند. دیزنی لند را می توان محبوب ترین پارک موضوعی در نیا دانست که انیمیشن های محبوب والت دیزنی را در جهانی واقعی بع تصویر می کشند. از معروفترین شهر بازی دیزنی لند جهان می توان به دیزنی لند کالیفرنیا، دیزنی لند پاریس، دیزنی لند توکیو، دیزنی لند فلوریدا، دیزنی لند هنگ کنک و دیزنی لند شانگهای اشاره نمود.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2142

به "با برترین شهربازی های ژاپن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین شهربازی های ژاپن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید