یکی از افتخارات مدیریت شهری فعلی ساماندهی بازار تاریخی تبریز است

به گزارش مجله پیکورو، خبرگزاری خبرنگاران-شهردار تبریز ساماندهی بازار تاریخی این شهر را جزو افتخارات دوره پنجم شورا و شهرداری خواند.

یکی از افتخارات مدیریت شهری فعلی ساماندهی بازار تاریخی تبریز است

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ ایرج شهین باهر با اشاره به اهمیت ساماندهی محورهای گردشگری تبریز، اظهار کرد: با توجه به قدمت و ارزش تاریخی بالای بازار تبریز که به ثبت جهانی هم رسیده، در دوره فعلی مدیریت شهری توجه ویژه ای به ساماندهی این اثر بی بدیل شده است.

او ادامه داد: تنها در شش ماهه اول سال جاری حدود 30 میلیارد ریال برای ساماندهی معابر بازار تاریخی و مسقف این شهر هزینه شده است.

شهردار تبریز اضافه نمود: به منظور ساماندهی بافت تاریخی بازار و احیای آن، اقدام به کف سازی 18 هزار و 650 متر از معابر درون بازار و تیمچه های تاریخی آن نموده ایم.

وی سرا و تیمچه های قندچی لر، حرم خانه، جعفریه، بورک چی بازار (کلاهدوزان)، سیگارچی لار، رهلی بازار، دلاله زن عظیم و کوچک، مجیدیه، مظفریه، قیز بستی، دباغ خانه و بازار امیر را از جمله مکان هایی خاطرنشان کرد که هدف پروژه کف سازی شهرداری تبریز قرار گرفته است.

وی جداره سازی و احداث سردرب در نقاط مختلف بازار را از دیگر اقدامات شهرداری تبریز در راستای ساماندهی آن خواند.

شهردار تبریز در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر ضرورت احیای باغ ستارخان، گفت: با توجه به صندلی ویژه ستارخان در تاریخ کشورمان، تا خاتمه دوره پنجم مدیریت شهری، با تملک خانه های پیرامونی، باغ تاریخی ستارخان را احیا می کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1541

به "یکی از افتخارات مدیریت شهری فعلی ساماندهی بازار تاریخی تبریز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از افتخارات مدیریت شهری فعلی ساماندهی بازار تاریخی تبریز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید