درخشش مسجد کریم خان تبریز در میان بزرگ ترین فرش سنگی دنیا

به گزارش مجله پیکورو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از تدوام مراحل مرمتی مسجد تاریخی کریم خان تبریز، اطلاع داد.

درخشش مسجد کریم خان تبریز در میان بزرگ ترین فرش سنگی دنیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر اضافه کرد: مسجد کریم خان یکی از مساجد تاریخی مهم تبریز با قدمت دوره قاجار است که بافت تاریخی، چهارراه شهید بهشتی تبریز واقع شده، این اثر در تاریخ 11 مهر 1383 با شماره ثبت 11156 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در خصوص مراحل تکمیلی مرمت این مسجد تاریخی، اظهار کرد: مسجد کریم خان یکی از مهم ترین مساجد تاریخی تبریز به شمار می رود که در بافت تاریخی شهر قرار گرفته و طی چند سال اخیر مراحل مرمت آن همزمان با اجرای پروژه قطارشهری در حال اجرا است.

او مرمت نماهای جانبی مسجد، مرمت طاقها و ستون های داخلی مسجد، بازسازی ورودی و هشتی و کفش کن مسجد، سبک سازی پشت بام و ساماندهی پشت بام به صورت امانی با همکاری هیئت امنا مسجد را از جمله عملیات مرمتی اجرا شده طی مراحل گذشته عنوان نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مستمر بودن مراحل مرمتی این مسجد تاریخی طی چندین ساله گذشته گفت: قسمت اعظمی از عملیات مرمتی این مسجد در سال 96 با اعتباری بالغ 300 میلیون تومان اجرا شده و در امسال نیز در ادامه این عملیات به منظور تکمیل فرآیند پروژه مرمتی مسجد کریم خان مراحل تکمیل تاسیسات مکانیکی، کف سازی داخلی مسجد با اعتباری بالغ بر 96 میلیون تومان در حال اجرا است.

آبدار در سرانجام با بیان اینکه مراحل مرمت و بازسازی این مسجد تاریخی در مراحل سرانجامی قرار گرفته است، گفت: سال آینده با اجرای بخش دیگری از مراحل اعم از کف سازی حیاط و اجرای دیوار محوطه مسجد و همچنین اجرای حوض سنگی در حیاط مسجد، مرمت این مسجد تاریخی به سرانجام خواهد رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 127

به "درخشش مسجد کریم خان تبریز در میان بزرگ ترین فرش سنگی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش مسجد کریم خان تبریز در میان بزرگ ترین فرش سنگی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید