گوگل از 10 قابلیت تازه برای سیستم عامل اندروید رونمایی کرد

به گزارش مجله پیکورو، به نظر می رسد گوگل میخواهد سال جاری را با سورپرایزهای ویژه ای برای کاربران به انتها برساند. از معرفی سری پیکسل 6 با قیمت مناسب گرفته تا اعمال تخفیف های باورنکردی برای آن ها در آدینه سیاه و مهم تر از همه، معرفی 10 قابلیت نرم افزاری نو برای اندروید که امروز شاهد انتشار خبر مربوط به آن بودیم.

گوگل از 10 قابلیت تازه برای سیستم عامل اندروید رونمایی کرد

گوگل فعالیت زیادی در زمینه فراوری گوشی هوشمند نداشته است اما به نظر می رسد از سال آینده میخواهد به صورت خیلی جدی تری به این بخش ورود کند. این اتفاق چند ماه پیش با ورود سری پیکسل 6 به عنوان اولین تجربه شرکت آمریکایی در فراوری پرچم داری با تراشه اختصاصی شروع شد و به نظر می رسد که آینده کاملا روشنی هم در پیش رو داشته باشد. البته تمام این ها به گوگل بستگی دارد که تا چه مقدار عملکرد مناسبی در زمینه های مختلف نظیر کیفیت ساخت، قابلیت های سخت افزاری، قیمت و چیزهایی از این دست خواهد داشت.

برای مثال این روزها کاربران اهمیت زیادی به آپدیت نرم افزاری و امنیتی گوشی های خود می دهند و خوشبختانه گوگل هم توجه ویژه ای به این بخش داشت و سری پیکسل 6 را تا حدود 5 سال به روزرسانی می نماید (امنیتی) و این خبر بسیار خوبی است چرا که می بینیم گوگل متناسب با احتیاج کاربران، گوشی های خود را راهی بازار می نماید. اما از این موارد که بگذریم می رسیم به قابلیت های نرم افزاری که روز به روز به تعداد و مقدار جذابیت آن ها در سیستم عامل اندروید اضافه می گردد.

گوگل در فاصله حدود یک ماه مانده تا کریسمس، از 10 قابلیت نو برای سیستم عامل محبوب خود یعنی اندروید رونمایی کرد که انتظار می رود تجربه کاربری را بهبود ببخشند. البته نیمی از این قابلیت های در راستای بهبود کیفیت و عملکرد قابلیت Android Auto است که این روزها خودروهای زیادی از آن پشتیبانی می نمایند و به همین دلیل محبوبیت بسیار زیادی پیدا نموده است. اما نیمی دیگر، قابلیت های جذابی و کاربردی تری هستند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

قابلیت های نوی که گوگل به اندروید اضافه نموده است

  • امکان اضافه کردن ویجت های YouTube Music، گوگل پلی Books، گوگل Photos People & Pets به صفحه هوم گوشی های اندروید فراهم شده است.
  • از گوشی های اندرویدی مجهز به اندروید 12 نظیر پیکسل 6 و گلکسی S21 می توان به عنوان سوییچ خودروهای پشتیبانی شده BMW استفاده کرد.
  • اجرای اتوماتیک Android Auto هنگامی که گوشی به ماشین پشتیبانی شده متصل می گردد.
  • گزینه پخش به صورت همواره روشن در صفحه نخست اندروید Auto به نمایش در می آید تا موسیقی دلخواه خود را هر زمانی که می خواهید پخش کنید.
  • اعلان هشدار خانواده Family Bell برای کارهای مربوط به خانه.
  • اضافه شدن ریلز به Memories در اپلیکیشن گوگل فوتوز برای هر مناسبت تعطیل یا رویدادهای خاص.
  • اجازه ریست اتوماتیک اپلیکیشن های استفاده نشده تقریبا در تمام گوشی های اندرویدی (اندروید 6 به بالا).
  • اضافه شدن هزاران ترکیب ایموجی نو به گوگل جی برد (Google G-Board).
  • افزایش سرعت و کیفیت جست و جوی صوتی برای یافتن موسیقی
  • پاسخ هوشمند برای Android Auto که اجازه می دهد دستیار صوتی با پیغام های آماده و یا شخصی سازی شده به متن های مختلفی که برایتان ارسال می گردد پاسخ دهد.

طبق گفته های گوگل، دو قابلیت آخری که به آن ها اشاره کردیم هنوز رسما در دسترس قرار نگرفته اند ولی به زودی این اتفاق رخ خواهد داد. سایر قابلیت ها در حال حاضر در دسترس کاربران اندرویدی واقع شده است و اگر هم اینطور نباشد، طی چند روز آینده آن ها را دریافت خواهند کرد. اگر تمایل به استفاده از ایموجی ها با قابلیت های نو در G-Board را دارید می توانید همین حالا نسخه بتای این اپلیکیشن را دانلود نموده و آن را تجربه کنید. به خاطر داشته باشید که هفته آینده نسخه رسمی و پایدار آن برای گوشی های اندرویدی عرضه می گردد بنابراین شاید بهتر باشد که عجله نکنید.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1893

به "گوگل از 10 قابلیت تازه برای سیستم عامل اندروید رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل از 10 قابلیت تازه برای سیستم عامل اندروید رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید