کوبا از محصولات نانویی خود برای مقابله با کرونا رونمایی کرد

به گزارش مجله پیکورو، کشور کوبا چندین محصول نانویی برای مقابله با کرونا فراوری نموده است که با حضور رییس جمهوری اش از این محصولات رونمایی کرد.

کوبا از محصولات نانویی خود برای مقابله با کرونا رونمایی کرد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، دانشمندان کوبایی از فناوری نانو برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می نمایند. میگل دیاز کانل، رئیس جمهور این کشور، در کاخ انقلاب با دانشمندان و متخصصانی که بیش از ده ماه برای مقابله با ویروس کرونا در کوبا فعالیت داشته اند، دیدار کرد.

در این جلسه رئیس جمهور کوبا تاکید داشت که در شرایط پیچیده فعلی که ویروس کرونا در دنیا همه گیر شده، حمایت از علم یک کار بنیادی است. در بخشی از این جلسه، از چندین دستاورد کوبا در این حوزه رونمایی شد.

یکی از این دستاوردها، معرف های مبتنی بر فناوری نانو برای استخراج مغناطیسی RNA است، گام دیگری از عزم ملی کوبا برای دستیابی به حاکمیت فناوری و جایگزینی واردات گران قیمت برای شناسایی بیماری کرونا است. آنجلینا دیاز گارسیا، مدیر مرکز مطالعات پیشرفته کوبا، شرح داد که این معرف آزمایشگاهی اجازه استخراج ماده ژنتیکی را می دهد، که یک مرحله اساسی در فرایند های آزمایش PCR است.

دیاز گارسیا گفت که این محصول توسط موسسه پزشکی تروپیکال پدرو کوری تأیید شده است و دارای تطابق با معرف های وارداتی به کوبا است. این محصول احتیاجی به سرمایش ندارد و همچنین با الزامات سازمان تنظیم مقررات دارو و تجهیزات پزشکی جمهوری کوبا، CECMED مطابقت دارد.

دیاز گارسیا گفت که تعهد ساخت کیت در حدود 20 هزار استخراج روزانه برای امسال میلادی است. در فراوری این محصول، مراکز مختلفی دخالت دارند که شامل چندین موسسه و همچنین کارگران خود اشتغال است.

تا به امروز کوبا پیروز به فراوری ادوات نمونه برداری، وسیله حمل و نقل و انتقال نمونه های جمع آوری شده و اکنون این معرف های مربوط به تشخیص کرونا شده است. رولاندو پرز رودریگز، مدیر علوم و نوآوری BioCubaFarma ، تأیید کرد که ایده اصلی در این جهت، راه اندازی سیستم کامل تشخیص کرونا است.

این محقق شرح داد: ظرفیت های جدید نه تنها برای کووید 19 بلکه برای هر بیماری با منشأ ویروسی، باکتریایی، بیماری های مزمن غیر قابل انتقال از جمله سرطان مناسب است.هر آنچه برای تشخیص مولکولی مورد احتیاج است در کوبا فراوری می گردد و وی تأیید کرد که تا سال 2022، کوبا از تمام این فناوری برخوردار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1437

به "کوبا از محصولات نانویی خود برای مقابله با کرونا رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا از محصولات نانویی خود برای مقابله با کرونا رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید