هشدار بایدن درباره رشد مالی چین

به گزارش مجله پیکورو، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور آمریکا درباره توانمندی سرمایه گذاری و رشد مالی چین و توان رقابتی متقابل کشورش هشدار داد.

هشدار بایدن درباره رشد مالی چین

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، خبرگزاری رویترز گزارش داد، جو بایدن،رئیس جمهوری آمریکا پس از اولین گفت و گوی تلفنی با شی جین پینگ همتای چینی خود در جلسه ای درباره ضرورت به روزرسانی زیرساخت های آمریکا به گروهی از سناتور های آمریکایی هشدار داد در صورت تعلل، چینی ها حتی ممکن است سهم غذایی آن ها را هم بخورند!

رئیس جمهوری آمریکا اضافه نمود ایالات متحده باید قدرت رقابتی خود را در مقابل چالش چین بالا ببرد.

جو بایدن مکالمه نسبتا طولانی و دوساعته خود با شی جین پینگ را یادآور شد و تاکید نمود، چینی ها میلیارد ها دلار را در طیف وسیعی از مسائل مربوط به حمل و نقل، محیط زیست و موارد دیگر سرمایه گذاری می نمایند. ما فقط باید حرکت کنیم.

کاخ سفید پیش از این درباره گفت و گوی بایدن و شی اظهار داشت رئیس جمهور آمریکا به همتای چینی خود تاکید نمود حفظ آرامش در منطقه هند و اقیانوس آرام اولویت آمریکاست. بنا به گفته جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید بایدن همچنین از عدم شفافیت چین در خصوص ویروس کرونا ابراز نگرانی نموده است.

روابط میان آمریکا و چین در دوره دونالد ترامپ به تیرگی گرایید و تنش های دو کشور هر روز طیف تازه ای از موضوعات مختلف از تعرفه تجاری تا ویروس کرونا را در بر می گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1528

به "هشدار بایدن درباره رشد مالی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بایدن درباره رشد مالی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید