کشورهایی که معیارهای دموکراسی را رعایت نمی نمایند حق اظهار نظر درباره آزادی را ندارند

به گزارش مجله پیکورو، خبرنگاران: مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اجلاس آینده اتحادیه بین المجالس جهانی در هانوی ویتنام فرصت مناسبی برای همکاری و همبستگی بیشتر نسبت به موضوعات و زمینه های مهم مورد علاقه از جمله مبارزه با تروریسم است.

کشورهایی که معیارهای دموکراسی را رعایت نمی نمایند حق اظهار نظر درباره آزادی را ندارند

به گزارش خبرنگاران، فرانسوا دله سفیر بلژیک در تهران عصر امروز سه شنبه (26 اسفند ماه) با حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

شیخ الاسلام در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان ایران و بلژیک گفت: با کوشش و مساعی مشترک امیدواریم شاهد توسعه و گسترش همکاری های فی مابین در حوزه های گوناگون باشیم.

وی با اشاره به بعضی مسائل منطقه از جمله تحولات سوریه گفت: در کشورهایی که هیچ یک از معیارهای دموکراسی در آن ها رعایت نمی گردد، حق اظهار نظر درباره آزادی و دموکراسی را ندارند چراکه این کشورها باید نخست نسبت به اجرای اصول دموکراسی در کشور خود نمایند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: تشریک مساعی و همکاری مشترک جهت جلوگیری از وقوع حوادث مشابه سوریه در سایر کشورهایی که دچار بحران هستند، لازم است.

وی با اشاره به اجلاس آینده اتحادیه بین المجالس جهانی در هانوی ویتنام گفت: برگزاری اجلاس آینده اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) فرصت مناسبی برای همکاری و همبستگی بیشتر نسبت به موضوعات و زمینه های مهم مورد علاقه از جمله مبارزه با تروریسم است.

در ادامه این دیدار فرانسوا دله با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان ایران و بلژیک گفت: به توسعه و گسترش این روابط در عرصه های مختلف امیدواریم.

وی در ادامه نقش ایران در منطقه را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: بلژیک نسبت به توسعه همکاری های فی مابین در حوزه های گوناگون علاقه منداست.

سفیر بلژیک در تهران افزایش رفت و آمد و تبادل های هیئت های پارلمانی را بسیار بر شمرد و نسبت به همکاری و تعامل هرچه بیشتر در نهادها و اجلاس های بین المللی از جمله اجلاس بین المجالس جهانی ابراز تمایل کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 392

به "کشورهایی که معیارهای دموکراسی را رعایت نمی نمایند حق اظهار نظر درباره آزادی را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهایی که معیارهای دموکراسی را رعایت نمی نمایند حق اظهار نظر درباره آزادی را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید