پیشنهاد همکاری روسیه به اتحادیه اروپا در زمینه سیاست دفاعی مشترک اروپایی

به گزارش مجله پیکورو، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا از آمادگی کشورش برای تقویت همکاری ها با این اتحادیه از جمله در زمینه پروژه سیاست دفاعی مشترک اروپایی اطلاع داد.

پیشنهاد همکاری روسیه به اتحادیه اروپا در زمینه سیاست دفاعی مشترک اروپایی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر چیزوف، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه دی ولت آلمان درباره چگونگی مناسبات این روزهای بین اتحادیه اروپا و روسیه گفت: این مناسبات بعد از تصویب تحریم های یکجانبه علیه کشور من از طرف اتحادیه اروپا به سطح بسیار پایینی رسیده است.

وی در ادامه این مصاحبه توضیح داد: من در هر دو طرف احتیاج روزافزون به این مسئله را می بینم که مناسبات دوباره در راستا معمول قرار گرفته و مجددا همکاری ها تقویت گردد. ما ساختارهای خوبی برای راهنمایی شراکت خود از جمله جلسات منظمی برای دیدارهای طرفین داشتیم. ما علایق و منافع مشترکی در زمینه تجارت و یا مبارزه با تروریسم بین المللی داریم.من البته در موضعی محتاطانه به این مسئله خوش بین هستم که روابط ما در آینده ای قابل پیش بینی دوباره بهبود یابد.

چیزوف در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اینکه توافق صلح مینسک ربطی به روسیه ندارد گفت: این بر عهده طرف های درگیر (کی یف و دونباس) است که به تعهدات خود در این توافق عمل نمایند. این مسئله اساسا نادرست بود که مناقشات داخلی در اوکراین با مناسبات بین اتحادیه اروپا و روسیه گره زده شد.

وی اضافه نمود: روسیه مانند فرانسه و آلمان به صورت سازنده در توافق مینسک همکاری نموده است. البته بعد از امضای این توافق اقدامات یکجانبه علیه کشور من تشدید شد واین مضحک است.

این مقام روسی در ادامه این مصاحبه تاکید نمود که اتحادیه اروپا بهتر است روسیه را به عنوان ناجی دونباس در برابر ملی گرایان و نئونازی های اوکراین قلمداد کند.

سفیر مسکو در اتحادیه اروپا در ادامه روسیه و اروپا را دو ستون تمدن اوراسیا دانسته و گفت: تنها گزینه اتحادیه اروپا برای حفظ نفوذ سیاسی و مالی خود در دنیا چند قطبی امروز با قدرت های روزافزون مالی مانند چین، آمریکای لاتین و آفریقا همکاری نزدیک مالی با روسیه است. لازمه این امر ساختن یک چارچوب مشترک مالی و بشر محبت آمیز بین طرفین است.

ولادیمیر چیزوف در بخش دیگری از این کفتگو خاطر نشان کرد که هیچ گونه محدودیتی برای همکاری های ما وجود ندارد. اتحادیه اروپا اغلب به صورت ناعادلانه کشور ما را قضاوت می نماید. خوب این رویکرد شما است، اما اتحادیه اروپا حداقل به صورت بالقوه یک شریک استرتژیک برای روسیه است.

وی اقتصادهای ساختاری اتحدیه اروپا و روسیه را مکمل هم دانسته و از آمادگی روسیه برای تقویت همکاری ها در همه زمینه ها با اتحادیه اروپا خبر داده و گفت: ما همچنین آماده ایم در زمینه هوش مصنوعی و طرح اتحادیه اروپا برای حفاظت از آب و هوا موسوم به معامله سبز هم با اروپا صحبت کنیم.

این مقام روسی در بخش دیگری از این مصاحبه معماری امنیتی اروپا-آتلانتیک را گرفتار بحرانی جدی ارزیابی نموده و گفت: ترامپ به معاهدات کنترل تسلیحات انتها می دهد و از توافق هسته ای با ایران خارج شده در حالی که اتحادیه اروپا و روسیه با همه قدرت به این توافق پایبند هستند. ترامپ فقط در رویکرد غیر قابل پیش بینی اش قابل پیش بینی است.

وی درباره سیاست دفاعی مشترک اروپایی موسوم به (Pesco)و اینکه آیا روسیه آن را تهدید به حساب می آورد گفت: من اعتقاد دارم اولین کشوری که این پروژه را به عنوان تهدید دیده است آمریکا است، حتی قبل از اینکه اروپا اصلا به این پروژه فکر نموده باشد. واشنگتن این پروژه را به عنوان رقیب ناتو و صنعت تسلیحاتی بومی خود می بیند.

سفیر روسیه درباره دیدگاه کشورش درباره پروژه دفاعی مشترک اروپایی گفت: اتحادیه اروپا با یاری این پروژه می خواهد از نظراستراتژیک مستقل تر گردد. اگر این پروژه تنها با این دیدگاه در پیش گرفته گردد که به هزینه مالیات دهندگان اروپایی اهداف مشخص ناتو مانند ساخت پل، جاده و راه برای انتقال تانک ها به راستا شرق را برآورده کند در این صورت از طرف مسکو با دید انتقادی نگریسته می گردد. اما اساسا روسیه تقویت همکاری های اروپا در زمینه سیاست دفاعی را به عنوان یک مسئله نمی بیند و ما برای همکاری در این پروژه با اروپا آماده ایم.

این مقام روسی اضافه نمود: به عنوان مثال همکاری با اتحادیه اروپا در زمینه دفاع سایبری و در زمینه های لجستیکی برای روسیه قابل تصور است. متخصصان ما همچنین می توانند از عملیات اتحادیه اروپا در کشورهای ثالث حمایت نمایند.

وی در پاسخ به این پرسش که مسکو کی مجددا یک سفیر به نمایندگی از کشورش در ناتو را معرفی می نماید گفت: ما در حال حاضر نمی دانیم در چه موضوعاتی به صورت سازنده می توانیم با ناتو مصاحبه کنیم. یک قالب رسمی مصاحبه در فرم شورای روسیه-ناتو وجود دارد. اما ناتو همواره می خواهد تنها درباره اوکراین و گرجستان با ما صحبت کند و این در حالی است که این دو کشور هیچ ربطی به این ائتلاف نظامی ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 941

به "پیشنهاد همکاری روسیه به اتحادیه اروپا در زمینه سیاست دفاعی مشترک اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد همکاری روسیه به اتحادیه اروپا در زمینه سیاست دفاعی مشترک اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید