پکن: سران ناتو از مبالغه کردن علیه ما دست بردارند

به گزارش مجله پیکورو، نمایندگی چین در اتحادیه اروپا به اظهارات آمریکا و سران ناتو علیه پکن واکنش نشان داد و از آنها خواست دست از مبالغه کردن درباره تئوری تهدید چین بردارند.

پکن: سران ناتو از مبالغه کردن علیه ما دست بردارند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از پاسخ مقام های چین به بیانیه ضد چینی نشست سران گروه 7، نمایندگی پکن در اتحادیه اروپا به مواضع رهبران شرکت کننده در نشست سران ناتو هم واکنش نشان داد.

انتقاد و اتهام زنی به چین به ترجیع بند نشست های کشورهای غربی تبدیل شده و بعد از نشست سران گروه 7 در انگلیس، نشست سران ناتو هم به مهملی برای هجمه به پکن تبدیل شد.

به گزارش اسپوتنیک، رهبران کشورهای عضو ناتو بعد از نشست سران این ائتلاف نظامی غربی در بروکسل، از چین خواستند که مطابق با تعهدات بین المللی خود رفتار و اقدام کند.

به دنبال سرانجام نشست سران ناتو در بروکسل مقر این ائتلاف نظامی غربی، نمایندگی پکن در اتحادیه اروپا به اظهارات ضد چینی رهبران ناتو واکنش نشان داد.

بعد از اینکه رهبران ناتو مدعی شدند که چین چالش هایی سیستماتیک بلندمدت برای کشورهای عضو این ائتلاف دارد، نمایندگی چین در اتحادیه اروپا از سران ناتو خواست به مبالغه کردن درباره تئوری تهدید چین سرانجام دهند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در اظهاراتی جداگانه بعد از سرانجام نشست سران این ائتلاف نظامی غربی ، علیه چین موضع گرفتند.

استولتنبرگ بعد از برگزاری نشست سران در بروکسل مدعی شد که توسعه نفوذ چین، تهدیدی برای امنیت ناتو است.

جو بایدن هم در یک نشست خبری در سرانجام این نشست گفت: دستورکار برنامه 2030 ناتو باید نیازهای این اتحاد در آینده، از جمله چین که چالش های سیستماتیک طولانی مدت برای ما دارد، برآورده کند.

به ادعای رئیس جمهور آمریکا، روسیه و چین به دنبال تضعیف همبستگی ما در اقیانوس اطلس هستند، اما اتحاد ما بر پایه های محکمی بنا شده است.

اظهارات ضد چینی سران ناتو در شرایطی مطرح شد که پیش از این نشست سران گروه 7 به میزبانی انگلیس هم با صدور یک بیانیه علیه پکن به کار خود سرانجام داده بود.

پیشتر سخنگوی سفارت چین در انگلیس در واکنش به طرح 40 تریلیون دلاری گروه 7 برای مقابله با پکن گفت، خیلی وقت است زمان هایی که تصمیمات دنیای توسط گروه کوچکی از کشورهای دنیا دیکته می شد گذشته و کل قالب این نشست، منسوخ و تاریخ مصرف گذشته است (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1668

به "پکن: سران ناتو از مبالغه کردن علیه ما دست بردارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: سران ناتو از مبالغه کردن علیه ما دست بردارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید