هیچکس انتظار ندارد تورم، شش ماهه به صفر برسد

به گزارش مجله پیکورو، وزیر صمت توضیح داد: تورم بیماری مزمن اقتصاد ایران است و هیچکس انتظار ندارد که در مدت یک، دو یا شش ماه تورم به صفر برسد.

هیچکس انتظار ندارد تورم، شش ماهه به صفر برسد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در حاشیه نشست مشترک استانداران با با وزرای کشور و صمت که در محل وزارت کشور برگزار گشت، در جمع خبرنگاران گفت: در اصلاح ساختار بازار با عنوان درج قیمت فراوری کننده پروژه ای را شروع نموده ایم و تا به امروز 3 مرحله از آن اجرا شده و در 300 قلم کالا مشمول شده اند و گام بعدی 24 بهمن ماه هست و برروی مالا قیمت فراوریکننده درج می گردد و قیمت مصرف کننده حداکثر 30 درصد بیش از آن است.

وی اضافه نمود: همین کار باعث کاهش قیمت 150 قلم کالا شده و قیمت های مازاد را کاهش داده و در مرحله بعد نظام توزیع بهره ور تر خواهد شد و این کار هم برای مصرف کننده مفید است و هم نظارت دولت را ساده می نماید.

فاطمی امین درباره کوشش برای کنترل بازار برای شب عید گفت: تقسیم کاری بین وزارتخانه ها در ستاد تنطیم بازار که هرهفته با حضور معاون اول برگزار می گردد شکل گرفته و هرهفته این قیمت ها کنترل می گردد.

وی با بیان اینکه تورم بیماری مزمن اقتصاد ایران است و هیچکس انتظار ندارد که در مدت یک، دو یا شش ماه تورم به صفر برسد، گفت: خبر خوب اینکه از شهریور تا کنون کاهش تورم داشتیم که البته نرخ آن کاهش یافته و هنوز وجود دارد.

وزیر صمت تاکید نمود: اصلاح ساختار بازار و سازوکار هایی مثل توزیع اینترنتی یاری کرد و یک تثبیت قیمتی در حوزه تخم مرغ رخ داد و این ها گام هایی است که شکل می گیرد و ان شالله بتوانیم کنترل بیشتری بر بازار داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1977

به "هیچکس انتظار ندارد تورم، شش ماهه به صفر برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچکس انتظار ندارد تورم، شش ماهه به صفر برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید