هشدار هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در کشور

به گزارش مجله پیکورو، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی و وقوع رگبار رعدوبرق از اوایل امشب (8 شهریور ماه) در برخی استان های کشور خبر داد.

هشدار هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در کشور

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، در هشدار سازمان هواشناسی آمده است: از اوایل امشب (8 شهریور ماه) بارندگی، رگبار رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقت در نیمه شرقی استان گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ خواهد داد.

فعالیت این سامانه تا دوشنبه (10 شهریور ماه) ادامه خواهد داشت و احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل ها و رودخانه ها و احتمال آبگرفتگی دور از انتظار نخواهد بود.

در چنین شرایطی کنترل و بازگشایی آبروهای شهری و روستایی، احتیاط در تردد و اسکان و چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه می شود.

به گزارش ایسنا، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می کند به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

این سازمان همچنین با صدور هشداری نارنجی رنگ نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی از فردا (9 شهریور ماه) هشدار داد.

در این هشدار آمده است که فردا (9 شهریور ماه) رگبار شدید باران و رعدوبرق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای با احتمال تگرگ در استان های گلستان و خراسان شمالی رخ خواهد داد.

در چنین شرایطی جاری شدن روان آب در مسیل ها، آبگرفتگی و برخورد صاعقه پیش بینی می شود. از این رو خودداری از اتراق، تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، بازگشایی آبروها و تعویق در برداشت محصولات کشاورزی به بعد از بارندگی توصیه می شود.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1168

به "هشدار هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید