عجیب ترین روستاهای ایران کدامند؟

به گزارش مجله پیکورو، ایران، به غیر از منطقه ها شناخته شده اش، جاهای زیاد قشنگ و بکری برای گشتن و تماشا دارد. یکی از این جاهای قشنگ نیز روستاهایش است، با آب و هوایی که آدم را سرحال می نماید یا چمنزارها، سبزه زارها، خانه های پلکانی و چشم اندازی که فرصتی است برای دور شدن از زندگی شهری و هیاهویش. ایران روستاهای زیادی دارد، اما دلتان می خواهد با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شوید؟ دنبال ما بیایید.

عجیب ترین روستاهای ایران کدامند؟

میمند، روستای 12 هزار ساله

میمند، نوزدهمین اثر جهانی ایران در یونسکو، در 38 کیلومتری شمال شرقی شهرستان شهربابک در استان کرمان واقع شده. این روستا با تاریخ 8 تا 12000 هزار ساله یکی از نخستین سکونتگاه ها در ایران بوده است. میمند، روستایی صخره ای است که به خصوص در تابستان ها می توان به آن سفر کرد. از شهر بابک تا میمند 35 کیلومتر است.

سرآقا سید، ماسوله زاگرس

یکی از بکرترین روستاهای ایران، روستای سرآقا سید، با معماری پلکانی اش است. جایی که زندگی شهری هنوز به آن رسوخ نکرده و زنان و دختران لباس های کاملا محلی می پوشند. با بارش اولین برف زمستانی، راه های ارتباطی روستا با بیرون نیز قطع می گردد و مردمش شش ماه از سال را در پشت برف ها زندگی می نمایند و همین باعث عجیب بودن این روستا شده است. برترین زمان رفتن به روستای سرسبز سرآقاسید با درختان گردو و باغ های میوه اش، از فرودین تا مهر است. روستای سرآقا سید یکی از توابع کوهرنگ در فاصله 91 کیلومتری شهرکرد است.

توریستی ترین شهرهای ایران کدامند؟

آب اسک، رسم های عجیب و غریب

یکی دیگر از عجیب ترین روستاهای ایران، روستای آب اسک، از توابع شهرستان لاریحان شهرستان آمل در 87 کیلومتری مازندران است. طبیعت زیبا و بکر روستای آب اسک، چشمه های آب گرم آن که به خصوص برای درمان کم خونی به کار می آید، رودخانه هراز که گردشگران در کنارش چادرهای خود را برپا می نمایند. اما آنچه باعث عجیب بودن روستای آب اسک شده، رسوم عجیب و غریب آن است.

یک روز در اردیبهشت زن ها پادشاهی می نمایند، رسمی که به آن مرنام زن شاهی می گویند و هیچ مردی در روستا نیست. در رسم دیگری به نام برف چال، مردان روستا آخرین برف زمستان را در کوه ها چال می نمایند که در تابستان دام هایشان از آن بخورند. رسم دیگری نیز به نام راه وردان، آب اسک را بر سر زبان ها انداخته است.

ماخونیک، هفتمین روستای شگفت انگیز جهان

خانه های این روستا در دل تپه و یک متر پایین تر از سطح زمین ساخته شده و در کوتاه آن باعث می گردد موقع رفتن به داخل خانه دولا شوی. به علت شکل و شمایل خانه ها و دوری از زندگی معمول، ماخونیک هفتمین روستای شگفت انگیز جهان است. می گویند مردم ماخونیک تا همین 50 سال پیش نه چای می خوردند، نه گوشت و سیگار هم نمی کشیدند و تماشای تلویزیون به معنای همنشینی با شیطان بود، اما رفته رفته از شدت اینگونه اعتقادات کاسته شد. روستای ماخونیک در 101 کیلومتری بیرجند در خراسان جنوبی قرار گرفته.

روستای چهاربرج، کمی نور

روستای چهاربرج در 30 کیلومتری اسفراین در خراسان شمالی واقع شده. روستایی که شمار نابینایان آن در ایران زیادتر از بقیه جاهاست. در سال 1394، آمار نابینایان روستا 90 نفر در بین 1000 نفر جمعیت آن بود. هرچند بعضی می گویند بیماری مردم روستا به خاطر آب و خاک آلوده است، اما بسیاری از کارشناسان علت این اختلال را تغییرات ژنتیکی و ازدواج های فامیلی می دانند. در سال 91 معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان خراسان بیان کرد این اختلال در این منطقه مهار شده است و دیگر هیچ فرد زیر دو سال در این روستا نابینا نیست.

برترین کویرهای ایران برای سفر

از دیگر عجیب ترین روستاهای ایران

روستای ایستا از توابع طالقان، روستایی که میگویند زمان در آن ایستاده است.

روستای زرگر از توابع قزوین، روستایی که هنوز هم در آن کسانی را می گردد پیدا کرد که رومانیایی حرف میزنند.

روستای چالدران در شرق استان آذربایجان غربی که از خنکی زیاد به شهر بی کولر ایران معروف است.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1956

به "عجیب ترین روستاهای ایران کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین روستاهای ایران کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید