تور ارزان استرالیا: هزینه سفر به ملبورن چقدر است؟

به گزارش مجله پیکورو، ملبورن که از آن به عنوان اروپایی ترین و کلاسیک ترین شهر استرالیا یاد می گردد، توجه گردشگر ها را به خود جلب نموده است. در این مطلب شما را با هزینه سفر به ملبورن، مرکز فرهنگی استرالیا، آشنا می کنیم.

تور ارزان استرالیا: هزینه سفر به ملبورن چقدر است؟

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

اگر اهل سفر کردن هستید، حتما نام کشور استرالیا را به عنوان یکی از زیباترین و گردشگری ترین کشورهای دنیا شنیده اید. این کشور زیبا با شهرهای مجذوب نمایندهی که دارد، دل هر گردشگری را می برد و آن ها را مجذوب خود نموده است.

ملبورن یکی از همین شهرها است. مرکز استان ویکتوریای استرالیا که اولین مرکز این کشور هم بوده، از بزرگ ترین شهرهای این کشور بزرگ است و از قضا، یکی از مجذوب نماینده ترین شهرهای آن هم هست. وجود آسمان خراش ها، رستوران های زیبا و دنج، خیابان های قدیمی شهر، لقب اروپایی و کلاسیک ترین شهر استرالیا را به ملبورن اعطا نموده اند. تنوع قومی بالای ساکنان ملبورن به تنوع در مواردی مثل فرهنگ، هنر، آشپزی و بیشتر منجر شده و مجذوب نمایندهیت این شهر زیبا را بیشتر نموده است.

در کنار مواردی که ذکر کردم، باید بگویم که ملبورن بیش از شهرهای دیگر استرالیا به ورزش اهمیت می دهد و دوست داران تنیس، فوتبال، بیس بال، کریکت و بیشتر با سفر به ملبورن، از انتخاب خود بیشترین لذت را خواهند برد. سفر به ملبورن هواداران زیادی پیدا نموده و به همین علت، خبرنگاران تصمیم گرفته تا در قالب قسمتی دیگر از سری مقاله های هزینه سفر، به آنالیز مواردی مثل قیمت بلیط تهران - ملبورن و موارد این چنینی بپردازد. پس اگر می خواهید به این شهر سفر کنید یا کسی را می شناسید که چنین قصدی دارد، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنم.

قیمت بلیط تهران - ملبورن

با توجه به قرارگیری ملبورن در کشور جزیره ای استرالیا، استفاده از هواپیما برای سفر به این شهر اولویت اول مسافرانش است و منطقی ترین کار هم هست، چرا که سفر به این شهر از راه های دیگر مثل کشتی، خیلی سخت و زمان بر است.

با توجه به اینکه امکان پرواز تهران - ملبورن به طور مستقیم صورت نمی گیرد، مسافرین این شهر باید ابتدا به یک کشور دیگر سفر نمایند و با خرید بلیط هواپیما به مقصد این شهر از یک ایرلاین خارجی، سفر خود را انجام بدهند. با توجه به نوسانات این روزهای قیمت دلار، برای خرید بلیط هواپیما تهران - ملبورن از خطوط هوایی خارجی باید از 5 میلیون تومان تا نزدیک به 10 میلیون تومان را در حساب خود ذخیره نموده باشید.

هزینه اقامت در هتل های ملبورن

برای یک مسافر، پس از خرید بلیط تهران - ملبورن و رسیدن به این شهر، اقامت و تامین یک سرپناه بیشترین اهمیت را خواهد داشت.

با توجه به اینکه ملبورن یک شهر بزرگ و گردشگری است و سالیانه گردشگر های زیادی از سراسر دنیا به آن سفر می نمایند، هتل ها و مسافرخانه های زیادی را می توان در آن پیدا کرد تا تمامی افراد با انواع توانایی های مالی بتوانند به راحتی در آن ساکن شوند.

با توجه به افزایش آپشن اتاق ها و ستاره های هتل، باید انتظار افزایش قیمت را داشته باشیم؛ هزینه سکونت در هتل های ملبورن برای یک شب با احتساب کیفیت و تعداد ستاره به توضیح زیر است:

  • هتل های دو تا سه ستاره: 91 تا 220 دلار
  • هتل های 4 ستاره: 100 تا حدود 300 دلار
  • هتل های 5 ستاره: 500 دلار به بالا

یکی از راه های اقامت در استرالیا، مراجعه با سایت کوچ سرفینگ و پیدا کردن یک میزبان و زندگی با او است. به این صورت که شما یک میزبان را در این سایت پیدا می کنید، با او ارتباط برقرار می کنید و همراه با او دوران اقامت تان در ملبورن را می گذرانید. نه تنها برای اقامت، بلکه برای گردش در شهر هم می توانید از این روش مفید بهره ببرید.

شما بعلاوه می توانید در هاستل های موجود در ملبورن هم ساکن شوید؛ اقامت در هاستل های 8 تا 10 تخته 30 دلار و اقامت در هاستل های 4 تا 6 تخته حدودا 30 دلار می گردد.

هزینه خورد و خوراک در ملبورن

بعد از ساکن شدن در شهر، خورد و خوراک و تغذیه اهمیت خودشان را نشان می دهند. هماطور که در ابتدای مقاله هم اشاره شد، ملبورن از تنوع قومی بسیار بالایی برخوردار است و این تنوع، تاثیرش را در تغذیه و فرهنگ این شهر گذاشته است. در نتیجه، انواع و اقسام رستوران ها را می توانید در ملبورن پیدا کنید. حتی اگر کمتر از 14 دلار در جیب تان داشته باشید هم می توانید در ملبورن غذا میل کنید و این عالی است!

یک وعده غذایی در رستوران های ملبورن (نه گران / نه مقرون به صرفه) و بدون صرف نوشیدنی، حدودا 20 دلار برایتان خرج خواهد داشت. اگر خودتان می خواهید غذا درست کنید، در طی یک هفته باید از 65 تا 100 دلار پول جمع کنید. هواداران فست فود هم در ملبورن می توانند از خوردن غذاهای موردعلاقه شان لذت ببرند. صرف نوشیدنی در رستوران های ملبورن از 1 تا 7 دلار برایتان هزینه خواهد داشت.

هزینه بازدید از اماکن تماشای و تفریحی ملبورن

گشت و گذار در شهر مقصد یکی از اصلی ترین اهداف یک گردشگر است و استرالیا هم که یکی از گردشگری ترین منطقه ها دنیا است، جاذبه های تماشای زیادی را در خودش جای داده است.

یکی از شهرهای استرالیا که جاذبه های زیادی را در خودش جای داده، همین شهر ملبورن است؛ میدان فدراسیون، باغ گیاه شناسی، موزه ملی ورزش و بیشتر، از مواردی هستند که می توانید از آن ها به رایگان بازدید کنید. بازدید از بعضی اماکن تماشای ملبورن طبیعتا رایگان نیست و برای تماشا کردن از آن ها، باید هزینه ای را برای خرید بلیط ورودی آن ها بپردازید که در ادامه، هزینه ورودی به 10 تا از این اماکن تماشای را آنالیز می کنیم:

  • ورودی رصدخانه ملبورن: 26.33 دلار
  • ورودی باغ وحش ملبورن: 27.06 دلار
  • ورودی آکواریوم بزرگ ملبورن: 30.35 دلار
  • ورودی گالری بزرگ نقاشی آرت وو (ArtVo): 20.48 دلار
  • ورودی باغچه رویال: 25.60
  • ورودی آکواریوم زندگی موجودات دریایی مثل پنگوئن ها: 108.97
  • ورودی مرکز بزرگ لگو: 23.77
  • ورودی اتاق فرار شهر ملبورن: 58.51
  • ورودی موزه تاریخ شهر ملبورن: 20.48
  • تور بازدید از حیات وحش ملبورن: 32.91

شما بعلاوه می توانید با خرید کارت Melbourne Attractions Pass، در هزینه ورود به اماکن تماشای شهر ملبورن تخفیف بگیرید. هزینه Melbourne Attractions Pass برای بچه ها 70 تا 145 دلار و برای بزرگسالان، 109 تا 245 دلار است.

هزینه حمل و نقل در ملبورن

برای اینکه به رستوران ها، اماکن تماشای، ورزشی و مواردی از این دست در شهر ملبورن دسترسی پیدا کنید باید به خیابان های شهر بروید و استفاده از حمل و نقل عمومی برای تان به صرفه تر خواهد بود.

اول از همه بگویم که تا جایی که امکانش هست از تاکسی برای رفت و آمد استفاده نکنید چرا که برای تان هزینه اش گران تمام خواهد شد؛ کرایه تاکسی های ملبورن حدودا 4.20 دلار است و به ازای هر کیلومتر، 1.66 دلار به کرایه دریافتی اش اضافه خواهد شد.

جز تاکسی، می توانید از اتوبوس و مترو هم بهره ببرید. برای استفاده از موارد مذکور باید کارت های Myki که 6 دلار قیمت دارند را از ایستگاه های اتوبوس و مترو بخرید.

قیمت تور ملبورن

متاسفانه از آنجایی که امکان پرواز مستقیم به ملبورن وجود ندارد، پس برای قدم گذاشتن در آن باید از تور استرالیا یاری گرفت و در جریان سفر به شهرهای مختلف آن مثل سیدنی، به ملبورن رسید. تور استرالیا را با حداقل قیمت 5 میلیون تومان می توانید رزرو کنید و با افزایش کیفیت آپشن های تور موردنظر، باید افزایش قیمت تمام شده را انتظار داشته باشید.

منبع: کجارو / viator.com / experienceoz.com.au / booking.com / numbeo.com
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1969

به "تور ارزان استرالیا: هزینه سفر به ملبورن چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: هزینه سفر به ملبورن چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید