هایلوکس Revo BEV نسخه ای کاملاً الکتریکی از خودرویی جان سخت

به گزارش مجله پیکورو، هایلوکس Revo BEV به عنوان نسخه الکتریکی خودروی محبوب تویوتا هایلوکس، از طریق غول خودروسازی ژاپنی رونمایی شد. معرفی این خودرو برقی، بخشی از جشن های شصتمین سالگرد تویوتا موتور تایلند بود.

هایلوکس Revo BEV نسخه ای کاملاً الکتریکی از خودرویی جان سخت

خبرنگاران - محمد فتح اللهی - هایلوکس Revo BEV در رویداد بانکوک از طریق مدیرعامل تویوتا آکیو تویودا، به عنوان یک نسخه الکتریکی از پیکاپ تراک بسیار محبوب این برند با شعار طراحی شده برای حمایت از محدودکردن [دی اکسید] کربن و محیطی بهتر برای همه رونمایی شد.

آکیو تویودا در سخنرانی خود از چندین فرصت برای توجیه رویکرد آهسته و شکاکانه شرکت تویوتا به برقی سازی خودروهای تویوتا استفاده کرد. اما او هیچ جزئیاتی از مشخصات فنی یا زمان تولید هایلوکس Revo BEV را اعلام نکرد. در زمان صحبت درباره هایلوکس Revo BEV فقط به این اشاره شد که این خودرو الکتریکی کاملاً مبتنی بر نوع تک کابین آن خواهد بود.

ایده هایلوکس برقی

تویوتا در حال تغییر طیف محصولات خود با فرآیند الکتریکی سازی است. این شرکت که به ویژه به فناوری هیبریدی اهمیت زیادی می دهد، علاوه بر خودروهای هیبریدی، خودروهای تمام الکتریکی را نیز به مشتریان خود معرفی می کند.

تویوتا خودروی مفهومی خود را که هایلوکس Revo BEV نام داشت، در جشن 60 سالگی خود در تایلند معرفی کرد. این خودرو مفهومی نسخه تمام برقی مدل پیکاپ هایلوکس است که در حال حاضر با نسل هشتم خود در جاده ها تردد می کند. هایلوکس نو را می توان براساس کشورهای مقصد و سلایق خریداران با موتورهای چهار یا شش سیلندر خریداری کرد.

در جشن 60 سالگی تویوتا این سازنده ژاپنی هیچ اطلاعاتی درباره هایلوکس Revo BEV ارائه نکرد. در کنار این پیکاپ برقی، همچنین نمونه اولیه خودروی تجاری سبک کاملاً الکتریکی IMV 0 Concept هم روی صحنه بود.

تویوتا در حال تبلیغ خودروهای تمام الکتریکی خود است. اما رئیس و مدیر عامل تویوتا آکیو تویودا گفت که وسایل نقلیه الکتریکی تنها راه برای دستیابی به اهداف کربن خنثی نیستند.

تویوتا همچنین اعلام کرد بودجه قابل توجهی از دولت بریتانیا از طریق مرکز نیروی محرکه پیشرفته (Advanced Propulsion Center) برای توسعه خودروهای بدون آلایندگی دریافت کرد. این بودجه به تویوتا امکان کار بر روی هایلوکس هیدروژنی را می دهد.

هنوز هیچ اطلاعات درستی در دسترس نیست. اما این سازنده ژاپنی هایلوکس را با استفاده از فناوری هیدروژن خود به خودرویی کاملاً پاک تبدیل خواهد کرد.

هایلوکس الکتریکی یک اولین در جهان خودرو

هایلوکس Revo BEV

تویوتا هایلوکس یک پیکاپ جمع و جور است که در حال حاضر در ایالات متحده به فروش نمی رسد. اما این خودرو یکی از پرفروش ترین وانت های کوچک در سراسر جهان است.

گرچه اکنون هایلوکس نسل هشتم را می توان با مجموعه ای از موتورهای چهار و شش سیلندر خریداری کرد، اما تا به امروز هرگز یک مدل کاملاً الکتریکی از این خودرو تولید نشده است.

البته به نظر می رسد که احتمالاً در آینده ای نزدیک مدلی از این خودرو با قوای محرکه الکتریکی تولید شود. این فقط یک فرض یا شایعه نیست. زیرا تویوتا به تازگی از نمونه اولیه پیکاپ الکتریکی هایلوکس رونمایی کرد که احتمالاً نمایانگر یک مدل تجاری در آینده است.

هایلوکس علاوه بر اینکه در ششمین جایزه بین المللی پیکاپ در سال گذشته به عنوان بهترین خودروی جهان معرفی شد، در کشور استرالیا بسیار محبوب است. این محصول تویوتا برای هفت سال متوالی در صدر جدول فروش ملی واقع شده است.

شرایط واردات خودرو از زبان سخنگوی صمت ؛ آغاز واردات و زمان تحویل خودرو

بزرگ تر و جسورتر؛ هیوندای کونا نو رسماً معرفی شد!

اولین خودرو ایران ؛ از اشتباه تاریخی تا واقعیت

بررسی پیکاپ دیار L7 پلاس یا همان Zhongxing Terralord محصول ZX Auto

منبع: بیت ران
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2166

به "هایلوکس Revo BEV نسخه ای کاملاً الکتریکی از خودرویی جان سخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایلوکس Revo BEV نسخه ای کاملاً الکتریکی از خودرویی جان سخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید