نمایشگاه فیتور 2016: گزارش اختصاصی خبرنگاران از آماده شدن غرفه ایران در مادرید

به گزارش مجله پیکورو، نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور (Fitur) یکی از مهم ترین نمایشگاه های حوزه گردشگری اسپانیا است که سالیانه در فاصله بین ماه های ژانویه و فوریه در شهر مادرید برگزار می گردد. این نمایشگاه که به وسیله سازمان نمایشگاه های مادرید برگزار می گردد، محلی برای گردهمایی آژانس های مسافرتی و شرکت های فعال در حوزه گردشگری است تا بتوانند محصولات خود را به یکدیگر و مردم معرفی نمایند. بعلاوه فرصت خوبی است تا کشورهای مختلف بتوانند جاذبه های گردشگری خود را به آژانس های مسافرتی معرفی نمایند.

نمایشگاه فیتور 2016: گزارش اختصاصی خبرنگاران از آماده شدن غرفه ایران در مادرید

اولین دوره این نمایشگاه در سال 1981 با حضور 1500 شرکت مسافرتی از 37 کشور دنیا برگزار گردید و 3000 بازدیدنماینده داشت. این مقدار تا به امروز به طور مداوم رو به افزایش بوده و هر سال شرکت ها و بازدیدنمایندگان بیشتری به این نمایشگاه می آیند. فیتور 2016 از فردا، 30 دی ماه تا 4 بهمن به صورت رسمی فعالیت خود را شروع می نماید و ما هم در خبرنگاران جزئیات بیشتری از آن را ارائه خواهیم کرد.

از ایران نیز 19 شرکت خدمات مسافرتی در این نمایشگاه حضور یافته اند که هم اکنون در حال آماده سازی غرفه ها هستند تا بازدیدنمایندگان را با صنعت گردشگری ایران آشنا نمایند. در ادامه تصاویری از فرایند آماده سازی غرفه ایران در نمایشگاه فیتور را مشاهده می کنید:

موضوع اصلی نمایشگاه سال جاری، گردشگری سبز است که یکی از اصول اولیه آن توسعه پایدار است. از این رو مساله گردشگری سبز در کشورهای در حال توسعه مثل ایران اهمیت بالاتری دارد و باید بیشتر روی آن کار گردد.

اساس گردشگری سبز بر مبنای مصرف صحیح هر نوع منابعی است که می تواند برای نسل های بعدی مفید باشد. انواع انرژی، میراث طبیعی، تاریخی و معنوی و بسیاری موارد دیگر در این دسته قرار می گیرند. همان قدر که امروز ما از طبیعت و آثار فرهنگی و تاریخی موجود بهره می بریم، نسل بعد نیز این حق را دارد تا از آنها بهره مند گردد. گردشگری سبز در پی راهکارهایی است تا بشر بتواند بدون وارد کردن آسیب به این موارد، از آنها استفاده کند. تحقق این امر میسر نیست، مگر به وسیله آموزش و آگاهی بخشی.

این گزارش با همکاری آژانس مسافرتی ایوار تهیه شده است. آژانس ایوار در این نمایشگاه به عنوان یکی از نماینده های ایران حضور داشته و غرفه شماره 3 در بخش ایران را به خود اختصاص داده است. هدف ایوار از حضور در این نمایشگاه معرفی ناشناخته ها و ظرفیت های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، ورزشی و ماجراجویانه ایران است.

تهیه شده در خبرنگاران

منبع: کجارو
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1926

به "نمایشگاه فیتور 2016: گزارش اختصاصی خبرنگاران از آماده شدن غرفه ایران در مادرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه فیتور 2016: گزارش اختصاصی خبرنگاران از آماده شدن غرفه ایران در مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید