نخستین نمایشگاه عکس بناهای تاریخی ایران در مجموعه نیاوران برگزار گردید

به گزارش مجله پیکورو، آثار برگزیده جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی ایران تا هفدهم تیر ماه 97 در گالری دنیا نمای مجموعه نیاوران در معرض نمایش گذاشته شده است.

نخستین نمایشگاه عکس بناهای تاریخی ایران در مجموعه نیاوران برگزار گردید

نخستین نمایشگاه عکس بناهای تاریخی با عنوان احیا که متشکل از آثار برگزیده جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی ایران است در گالری دنیا نمای مجموعه نیاوران به نمایش درآمده است.

هدف از اجرای این نمایشگاه شناسایی، معرفی و تکریم شایسته از هویت ابنیه تاریخی سراسر کشور است و با موضوع بناهای تاریخی فاخر ایران با رویکرد ملی و محلی به همت صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به اجرا درآمده است.

این نماشگاه شامل 100 اثر است و از دیگر اهداف آن می توان به معرفی مناسب و توجه به آن دسته از بناهای تاریخی که در طول سالیان دراز فراموش شده یا کمتر مورد توجه قرار گرفته، مستندنگاری وضع موجود بناهای تاریخی ایران (کاروانسراها، حمام ها، آب انبارها، محوطه های تاریخی و ...)، ترویج هویت فرهنگی و بیان وجه تمایز بناهای تاریخی ایران، فرهنگ سازی و توسعه افکار عمومی در راستای بهره برداری بهینه از ابنیه تاریخی، احیاء زندگی در بناهای تاریخی، حفاظت و تکریم اماکن و نقش بناهای تاریخی در ماندگاری خرده فرهنگ های بومی و منطقه ای اشاره نمود.

این نمایشگاه تا هفدهم تیرماه همه روزه از ساعت 10 تا 17:30 در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1945

به "نخستین نمایشگاه عکس بناهای تاریخی ایران در مجموعه نیاوران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین نمایشگاه عکس بناهای تاریخی ایران در مجموعه نیاوران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید