نتایج تیم ملی بسکتبال در مقدماتی جام جهانی قابل پیش بینی بود

به گزارش مجله پیکورو، قاسم کیانی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به روندی که تیم ملی بسکتبال در جام جهانی و تا زمان کسب سهمیه المپیک طی کرد، گفت: نباید به واسطه انجام یکی دو بازی در تورنمنتی که همچنان ادامه دارد، قضاوت کلی در خصوص عملکرد تیم اعزامی داشت به خصوص اینکه هنوز برای آن تیم و نتیجه گیری از رقابتی که در آن شرکت دارد، شانس باقی است حتی اگر هم کم است. انتقاد در این شرایط فقط باعث تخریب می گردد.

نتایج تیم ملی بسکتبال در مقدماتی جام جهانی قابل پیش بینی بود

وی با یادآوری سه شکست تیم ملی بسکتبال در مرحله مقدماتی جام دنیای اعلام کرد: نتایج تیم ملی در این مرحله از رقابت ها دور از انتظار نبود. همه می دانستیم پورتوریکو تیم شانزدهم دنیا است. تیمی که وابسته به عملکرد انفرادی بازیکنانش است به همین دلیل قطعا در طول سه کوارتر ابتدایی به کوارتر پایانی فکر می کرد چون به قدرت آنها اشراف داشت.

این کارشناس بسکتبال تاکید نمود: ملی پوشان تیمی مانند پورتوریکو فقط برای میدانی بزرگ مانند همین جام دنیای دور هم جمع می شوند. ایران مقابل این تیم در بعضی دقایق پُر اشتباه شد آنهم به خاطر دفاع سنگین و نفر به نفر حریف بود. شاید اگر دو اشتباه کمتر مرتکب می شدیم، می توانستیم پورتوریکو را شکست دهیم اما ماهیت بسکتبال این است؛ تیمی که در سطح اول دنیا بازی می نماید، می تواند هر لحظه نتیجه را تغییر دهد اما می داند کجا و چگونه این کار انجام دهد که کاری از دست حریف بر نیاد.

کیانی با اشاره به اینکه سطح بسکتبال در کشور تونس پایین تر از ایران است، گفت: البته تونس با حضور صالح مجری خیلی متفاوت شده بود و کاملا منسجم بازی می کرد. تصور همه اینگونه بود که پورتوریکو بتواند تونس را خیلی راحت ببرد اما همه دیدند که لحظه آخر این برد به دست آمد. حتی جریان بازی به گونه ای بود که می توانست به نفع تونس تمام گردد.

وی در این زمینه ادامه داد: بازی با تونس روز بد تیم ملی بود. به غیر از حامد حدادی، دیگر بازیکنان از شوک باخت مقابل پورتوریکو اصلا درحد و اندازه خود ظاهر نشدند اما نباید غافل شد که تونس بسیار پر قدرت بود. بر خلاف پورتوریکو که به عملکرد انفرادی ستاره های خود وابسته بود، تونس با عملکرد گروهی بازیکنانش بسیار پرقدرت بود.

مربی بسکتبال ایران همچنین به دیدار تیم ملی برابر اسپانیا اشاره نمود و گفت: صعود اسپانیا به مرحله دوم قطعی بود. این تیم برای دیدار با ایران فقط به برد فکر می کرد و نه اختلاف امتیاز آن؛ برای تیمی که صعودش قطعی بود، بیشتر حفظ بازیکنانش اهمیت داشت نه اینکه به آب و آتش بزند برای اینکه قدرت خود را نشان دهد. روند دیدار با اسپانیا و زمان هایی که ما جلو بودیم، نه واقعیت بسکتبال ایران بود و نه اسپانیا؛ واقعیت این بازی همان چند دقیقه ای بود که اسپانیای واقعی را دیدیم و اینکه بردش را قطعی کرد.

کیانی با یادآوری اینکه عملکرد تیم ملی بسکتبال در گروه بازنده های جام دنیای مقابل آنگولان و فیلیپین و نتیجه گیری از دیدار مقابل این تیم ها در گرو چگونگی عملکرد چین هم بود، اعلام کرد: از اول رقیب ما در جام دنیای چین بود. تیمی که با امکانات و برنامه های گسترده تر نسبت به ایران به جام دنیای آمد اما نتوانست سهمیه بگیرد. شاید اگر ما به جمع 16 تیم برتر رفته بودیم، ارزش کارمان به این اندازه تعیین نمی شد که در گروه بازنده ها و در رقابت غیرمستقیم با حریف آسیایی صاحب سهمیه شدیم.

وی تاکید نمود: تیم ملی بسکتبال ایران در جام دنیای از اعتبار بسکتبال ایران به خوبی دفاع کرد. در دیداری که به تفاضل گل بالا احتیاج داشتیم، بهترین عملکرد ممکن را ارائه کرد و با بهترین نتیجه ممکن صاحب فزونی شد. بی انصافی است که اگر بگوییم که فیلیپین را شانسی بردیم یا اینکه این تیم در شرایط خیلی خوبی نبود. یادمان باشد که تیم ملی در انتخابی جام دنیای هم در مانیل، همین تیم فیلیپین را شکست داد آنهم در شرایطی که بلچ را در ترکیب خود داشت.

کارشناس بسکتبال تاکید نمود: تیم ملی بسکتبال از جام دنیای، سهمیه المپیک می خواست که به هر طریقی به دست آورد. حالا هم باید به فکر تیم ملی و آماده سازی آن برای جام دنیای باشیم. نباید وقت کُشی کرد. باید برای تیم ملی زمان مناسب گذاشته گردد تا با بهترین شرایط راهی المپیک گردد. اینکه فدراسیون در این زمینه چه برنامه ای دارد، بعدها تعیین می گردد اما به نظرم یکی از بهترین راه کارها این است که لیگ را کوتاه نمایند تا زمان برای تمرینات تیم ملی بیشتر باشد. اینکه حالا عملکرد تیم ملی در مرحله مقدماتی نقد گردد، خیلی درست نیست به خصوص که ما مقابل این تیم ها هم خوب کار کردیم. درست این است که تیم ملی با آسیایی ها مقایسه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 383

به "نتایج تیم ملی بسکتبال در مقدماتی جام جهانی قابل پیش بینی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج تیم ملی بسکتبال در مقدماتی جام جهانی قابل پیش بینی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید