میز و جایگاه فضای باز : دورهمی آخر هفته با بهترین مبلمان باغی

به گزارش مجله پیکورو، مبلمان فضای باز از جمله ملزومات هر باغ و حیاط است. اگر برای گذارندن وقت در یک بعد از ظهر خنک تابستانی تصمیم می گیرید، رفتن به باغ خانوادگی، حیاط خانه و یا روف گاردن می تواند یکی از تصورات زیبا و دلپذیر باشد. هر باغ، باغچه رستوران، روف گاردن یا فضای سبز خصوصی و تفریحی به مبلمان و دکوراسیون فضای باز احتیاج دارد تا کارکرد خود را داشته باشد. در این مقاله با معرفی انواع جنس های مناسب برای مبلمان فضای باز و مدل های معروف آن با خبرنگاران همراه باشید.

میز و جایگاه فضای باز : دورهمی آخر هفته با بهترین مبلمان باغی

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

یک مبلمان فضای باز خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

از نظر کلی یک مبلمان فضای باز باید از جنسی تهیه شده باشند که در برابر عوامل بیرونی مانند باد، باران، آفتاب و نوسانات دمایی مقاومت خوبی داشته باشد. اینگونه است که معمولا میز و جایگاه فضای باز را از جنس چوب، بامبو، حصیر، آلومینیوم، آهن، پلاستیک و به تازگی فایبرگلاس و پی وی سی می سازند.

چوب، بامبو و حصیر معمولا جنس هایی هستند که مقاومت خوبی در برابر رطوبت، دمای بالا و نور آفتاب دارند. آهن در صورت رنگ کاری با کیفیت نیز به صورت فرفورژه در تهیه مبلمان فضای باز شرکت دارد. آلومینیوم هم در برابر رطوبت، دما و نور آفتاب مقاوم است، از این رو با اقبال خوبی در این صنعت روبرو است. فایبرگلاس و پی وی سی از مواد اولیه ای هستند که علاوه بر تهیه میز و جایگاه باغی بلکه در دیگر بخش های ساختمان سازی نیز استفاده می شوند و رضایت پیمانکاران و کارفرمایان را در کارنامه خود دارند.

سبک شناسی دکوراسیون

مبلمان فضای باز با دکوراسیون ساحلی و استوایی آمیخته شده است و هر گاه حرفی از میز و جایگاه فضای باز به میان می آید، جایگاه حصیری در ذهن بسیاری تداعی می گردد. از آنجایی که میز و جایگاه باغی بیشتر در مناطق استوایی مورد استفاده است، زیرا در این مناطق دمای هوا آنچنان کاهش پیدا نمی نماید و المان های دکوراتیو مانند میزها و جایگاه در همه روزهای سال مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی هم دکوراسیون داخلی این مناطق نیز با مواد اولیه در دسترس اجرا می گردد. بنابراین این مواد شامل حصیر، بامبو و چوب هستند.

ولی باید اضافه کنم که مبلمان فضای باز دارای المان هایی فراتر از جایگاه و میز حصیری یا ست بامبو است. مبلمان فضای باز فرانسوی کلاسیک که با استفاده از آهن فرفورژه ساخته شده است نیز یکی از دیگر بازوهای پرقدرت و با قدمت دکوراسیون داخلی است.

مطالب مرتبط: طراحی فضاهای بازی بچه ها ؛ 11 مورد از مهم ترین قواعد و اصول ساخت

به تازگی با فناوری های جدید در ساخت مواد مقاوم مانند فایبرگلاس و پی وی سی و از طرفی هم گسترش واژه روف گاردن، سبک دکوراسیون داخلی مینیمال و مدرن نیز برای یک باغ یا روف گاردن را نیز می توان ایده جالب توجه دانست.

دکوراسیون فضای باز شامل چه ویژگی ها و المان هایی است؟

ممکن است با ترجمه واژه فرنیچر (furniture) تحت عنوان مبلمان افکار تنها به سمت مبل، جایگاه یا میز رود ولی در واقع مبلمان فضای باز شامل تمام المان های دکوراتیو آن مانند میز، جایگاه، مبل، تاب، جایگاه آفتابگیر، چتر، سایبان، باربیکیو، آلاچیق، شومینه، آبنما، گلدان و … می گردد. این المان ها در سبک دکوراسیون کلاسیک فرانسوی معمولا از جنس آهن، آلومینیوم و به صورت فرفورژه هستند و در سبک دکوراسیون ساحلی با استفاده از چوب، حصیر و بامبو ساخته می شوند.

از آنجایی که ایرانی ها از دیرباز از فضای باز، باغ و باغچه برای گذران وقت و دورهمی های خود بهره می بردند، المان های کم نظیری برای این فضاها دارند که شامل تخت، گل، سماور، قلیان و حوض است. تخت چوبی فرش شده، پشتی، سماور و قلیان از عناصر اصلی این نوع دکوراسیون فضای باز هستند. امروزه با کوچک شدن فضاها از المان هایی مانند آبنما به جای حوض استفاده می گردد.

کاربرد مبلمان و دکوراسیون باغی در چه مکان هایی است؟

همانطور که نام مبلمان فضای باز بر می آید. این نوع مبلمان در فضاهای باز و نیمه باز مانند باغ، باغچه، ایوان، بالکن، تراس، پاسیو، روف گاردن، رستوران و کافی شاپ مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر فست فودها و فود کورت ها از مبلمان فضای باز برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده می نمایند زیرا به دلیل کمبود فضا و تقاضای زیاد معمولا بسیاری از پذیرایی خود را در فضای باز مانند پیاده رو انجام می دهند و میز و جایگاه مخصوص فضای باز است که احتیاج آن ها را رفع می نماید.

شرکت های فراوری نماینده و فروشنده میز و جایگاه باغی

در بین شرکت های فراوری نماینده و فروشنده مبلمان فضای باز شرکت های کنزی، صنیع کار و باغ چین از معروف ترین و معتبرترین شرکت ها هستند. در این بین شرکت صنیع کار تنها شرکتی است که به فراوری محصولات خود می پردازد و دو شرکت دیگر تنها نمایندگی فروش محصولات خارجی هستند. شرکت صنیع کار در فراوری انواع المان های دکوراتیو باغی شامل تاب، جایگاه، میز، مبل، آبنما، گلدان و … مباردت دارد و در این راه انواع مبلمان آلومنیومی، حصیری و پلاستیکی را عرضه می نماید. دو شرکت باغ چین و کنزی علاوه بر مبلمان به ارائه دیگر المان های دکوراتیو مانند شومینه، باربیکیو، چتر، سایبان، آلاچیق، هیتر و … نیز می پردازند.

سخن آخر

مبلمان فضای باز یکی اجزاء جدانشدنی از باغ و باغچه ها است. معمولا سبک دکوراسیون فضای باز با همخوانی با اقلیم و گیاهان کاشته شده در فضا انجام می گیرد. در این بین دکوراسیون فضای باز با سبک ساحلی حصیری از دیگر انواع آن هوادار بیشتری دارد ولی انواع کلاسیک فرانسوی و ایرانی آن نیز در بسیاری از رستوران ها و باغ ها نیز مورد استفاده است.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1420

به "میز و جایگاه فضای باز : دورهمی آخر هفته با بهترین مبلمان باغی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میز و جایگاه فضای باز : دورهمی آخر هفته با بهترین مبلمان باغی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید