موانع انتخاب به موقع سرمربی تیم ملی والیبال، گزینه مد نظر داورزنی

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران یکی از 12 تیم حاضر در بازی های المپیک توکیو خواهد بود که هنوز تکلیف سرمربی آن مشخص نیست. پس از فسخ قرارداد ایگور کولاکوویچ با تیم ملی والیبال، انتخاب جانشینی وی یکی از چالش های مهم فدراسیون والیبال است.

موانع انتخاب به موقع سرمربی تیم ملی والیبال، گزینه مد نظر داورزنی

در ابتدا قرار بود رئیس فدراسیون والیبال پس از انجام بررسی های لازم، گزینه های مدنظر و احتاقتصادی برای هدایت تیم ملی را پیش از آغاز رقابت های لیگ برتر والیبال معرفی کند اما محمدرضا داورزنی پس از گذشت چند ماه در دومین جلسه هیات رئیسه فدراسیون (در سال جدید) با چرخشی 180 درجه معرفی گزینه مدنظر را بر دوش کمیته فنی انداخت؛ کمیته ای که ظرف چند روز با دعوت فدراسیون والیبال از پیشکسوتان و کارشناسان این رشته تشکیل و روز شنبه نخستین جلسه آن برگزار گشت.

خروجی این جلسه انتخاب گزینه مطرح خارجی برای تیم ملی والیبال بود تا پفراینده سرمربی ایرانی رسما بسته شود. خبری که تازه نبود و روز چهارشنبه، میلاد تقوی، دبیر کل فدراسیون در گفتگو با خبرنگاران خبر از تصمیم هیات رئیسه و فدراسیون برای انتخاب گزینه تراز اول خارجی داده بود. در نهایت لیستی 13 نفره از مربیان تراز اول دنیا در جلسه کمیته فنی از سوی محمدرضا داورزنی اعلام شد تا اعضای کمیته در دومین جلسه خود پس از بررسی رزومه مربیان، چهار گزینه را انتخاب کنند و سرمربی از بین آن انتخاب شود.

الکنو، رزنده، ولاسکو، آناستازی، جیانی، کاستلانی، خاویر وبر، ده جورجی، برناردی، انتیگا، لورنزتی، گاردینی و استویچف 13 نام مطرح شده در جلسه کمیته فنی بود که این اسامی روز گذشته در گزارش خبرنگاران منتشر شد.

پس از بررسی رزومه این 13 مربی مشخص شد بیشتر آنها شاغل در تیم های ملی یا باشگاهی هستند. در نهایت اگر یکی از 13 نفر مورد نظر فدراسیون باشد این مربی در بهترین حالت پس از سرانجام قرارداد یعنی سال آینده می تواند در اختیار تیم ملی والیبال ایران باشد.

محمدرضا دامغانی کارشناس والیبال معتقد است داورزنی انتخاب خود را از قبل انجام داده است. دامغانی در گفتگو با خبرنگاران گفت: داورزنی مدت ها در والیبال حضور داشته و با مربیان روز دنیا ارتباط دارد. شاید او گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده است. داورزنی فرد باهوشی است و می داند که نباید زمان را از دست بدهد. او مذاکراتی با برخی مربیان درجه یک دنیا مانند آلکنو داشته است. احتمالا او به یک جمع بندی کلی درباره گزینه خارجی رسیده است.

ناصر شهنازی دیگر کارشناس والیبال ایران در گفتگو با خبرنگاران درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال و گزینه خارجی گفت: متاسفانه مسائل اقتصادی حاکم بر کشور تمام فدراسیون ها را درگیر کرده است. شرایط اقتصادی نسبت به سال گذشته بحرانی تر شده و حتی در زندگی اجتماعی مردم نیز تاثیر گذاشته است. با توجه به این موضوع، فدراسیون در حال خرید زمان می باشد تا هزینه استخدام مربی خارجی را کاهش دهد که البته به نظرم این قابل توجیه نیست.

عباس برقی نیز در گفتگو با خبرنگاران درباره الزام حضور سرمربی خارجی در ایران گفت: سرمربی خارجی باید حضور فیزیکی و ملموس تری در ایران داشته باشد و همزمان با برگزاری رقابت های لیگ برتر از نزدیک شاهد مسابقات باشد تا بتواند با مشورت بهترین انتخاب ها را در میان بازیکنان انجام دهد.

بر اساس نظرات کارشناسان والیبال دلیل، محمدرضا داورزنی انتخاب خود را انجام داده و حتی به توافقات نهایی نیز با سرمربی آینده تیم ملی دست یافته است و دلیل تعلل وی در معرفی گزینه، شرایط اقتصادی کشور است تا داورزنی را مجاب کند گزینه هدایت تیم ملی از فروردین ماه در ایران حاضر شود و هزینه کمتری روی دست فدراسیون بگذارد.

پیش بینی می شود داورزنی برای کاهش هزینه ها، قرارداد با گزینه مورد نظر را از فروردین ماه خواهد بست و هدف او از تشکیل کمیته فنی کاهش بار مسئولیت انتخاب است چرا که حضور گزینه خارجی از فروردین ماه سال آینده تاثیر چندانی در فرایند آماده سازی تیم ملی نخواهد داشت و احتمالا از طریق ارسال فیلم بازی ها و مشاوره های احتاقتصادی دستیاران ایرانی اش به جمع بندی برای ترکیب تیم ملی در المپیک توکیو دست خواهد یافت. در نهایت نیز بار اصلی تیم ملی در المپیک توکیو بر دوش نسل طلایی خواهد بود که همچون تمام رقابت ها با ترکیب اصلی و شاکله مشخص گام در بازی ها خواهند گذاشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1184

به "موانع انتخاب به موقع سرمربی تیم ملی والیبال، گزینه مد نظر داورزنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع انتخاب به موقع سرمربی تیم ملی والیبال، گزینه مد نظر داورزنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید