معرفی جاذبه های هانگزو

به گزارش مجله پیکورو، جاذبه های هانگزو

هانگزو شهری که به مناظر تماشایی معروف است هر سال بیشتر از 20 میلیون گردشگر را از نقاط مختلف دنیا به اینجا می کشاند. چشم اندازهای نابی که طبیعت به هانگزو بخشیده به همراه تاریخ هزاران ساله اش شهری را به وجود آورده که ویژگی های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بینظیری دارد. امروز خبرنگاران گوشه ای از زیبایی ها و جاذبه های هانگزو را به شما معرفی می نماید، ما را همراهی کنید.

معرفی جاذبه های هانگزو

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

دریاچه وست (West Lake)

هر وقت صحبت از هانگزو می شود ناخداگاه یاد دریاچه وست معروفش می افتیم، این دریاچه که از سه طرف به تپه های کوهستانی منتهی می شود برای قرن هاست که شگفتی این شهر است. به این دریاچه و مناظر اطراف آن که نگاه می کنید با تماشای شکل عجیب و غریب تپه ها، جنگل های تماشایی، چشمه ها، شاخ و برگ های انبوه و درختان پر از شکوفه در بهار به همراه گنجینه ای از مجسمه ها و معماری های زیبا انگار باغ های سنتی چینی با همه ویژگی های منحصربفردش در جلوی چشمانتان ظاهر شده است. دو گذرگاه، این دریاچه را به 5 بخش مختلف تقسیم نموده که به بزرگ ترین قسمت آن دریاچه بیرونی می گویند. تپه ای در میان دریاچه بیرونی و دریاچه شمالی داخلی واقع شده است که اگر به بلندای آن بروید چشم انداز طبیعت اطراف هوش از سرتان می برد. اینجا نه فقط برای دیدن طبیعت بینظیر چین بلکه برای دیدن معماری خاص چینی هم بهترین محل است.

عبادتگاه یوفی (Yue Fei Temple)

اگر در دریاچه وست فقط فرصت بازدید از یکی از بناهایش را دارید به عبادتگاه یوفی بروید. این عبادتگاه باشکوه در سال 1221 به عنوان یادبودی برای سرتیپ یوفی ساخته شد. اگر علاقه به هنر داشته باشید سقف های تزئین شده با پرندگان درنا و مجسمه های آن برایتان بسیار جالب است. در گوشه ای دیگر از این عبادتگاه پلاک های سنگی حکاکی شده ای می بینید که قدمت آن ها به سال های 907 تا 960 برمی شود.

عبادتگاه لینگین (Lingyin Temple)

در قسمت شمال غربی دریاچه وست در دره ای بین دو تپه، عبادتگاهی باشکوه آرام گرفته است. این عبادتگاه تاریخی که در سال 326 ساخته شده یکی از معروف ترین مکان های مذهبی آن موقع بوده است . به بازدید از قسمت های مختلف این عبادتگاه که بروید شاید در نظرتان جالب ترین قست تالار پادشاهان سماوی و مجسمه های آن ها باشد، کمی آنطرف تر مجسمه طلاکاری شده ای را می بینید که با 24 قطعه چوب ساخته شده و یکی از معروف ترین جاذبه های این عبادتگاه است.

روستای ووژن (Wuzhen)

نظرتان درباره تجربه شهر زیبا و توریستی ونیز در چین چیست؟ حالا که تا هانگزو آمده اید سری هم به روستای آبی ووژن بزنید. در این روستا دو راه آبی باریک را می بینید که می توانید درون آن ها قایق سواری کنید و از زیر پل های تاریخیش رد شوید.

باغ گیاهشناسی (Botanical Garden)

در این پارک نه فقط در محیطی باطراوت و روح انگیز از زیبایی گیاهان و گل ها لذت می برید بلکه اطلاعاتی را نیز درباره گونه های گیاهی مخصوص چین و دیگر کشورهای جهان پیدا می کنید. این پارک دیدنی در شمال غربی دریاچه وست واقع شده است و آنقدر گل و گیاهان زیادی در آن به نمایش درآمده که با توجه به نوع گیاهان آن را به باغ های کوچک تر تقسیم بندی نموده اند. آلاچیق های مختلفی در جای جای باغ واقع شده است که برای استراحت می توانید از آن ها بهره ببرید.

منبع: travelchinaguide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 357

به "معرفی جاذبه های هانگزو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های هانگزو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید