معاون مرکل خواهان تشکیل ارتش مشترک اروپایی شد

به گزارش مجله پیکورو، معاون صدر اعظم آلمان خواهان تشکیل ارتش مشترک اروپایی تحت نظارت نهادهای این اتحادیه از جمله مجلس اروپایی شد.

معاون مرکل خواهان تشکیل ارتش مشترک اروپایی شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا قیمت مناسب از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، اولاف شولتز، معاون صدر اعظم آلمان و نامزد صدر اعظمی این کشور از حزب سوسیال دموکرات خواهان تشکیل یک ارتش مشترک اروپایی شد که توسط نهادهای اروپایی از جمله مجلس کنترل می گردد.

وی که در مصاحبه با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ سخن می گفت توضیح داد: برای من یک ارتش مشترک بخشی از ایده حاکمیت و استقلال اروپایی است.

شولتز تاکید نمود که یک ارتش اروپایی باید به همان قدرتی که امروز ارتش آلمان به عنوان یک ارتش مجلسی مشروعیت دارد قانونی گردد؛ اما این موضوعی نیست که در کوتاه مدت قابل تحقق باشد. وی اضافه نمود: ما به ساختاری دموکراتیک احتیاج داریم که چنین ارتشی را کنترل کند و این ساختار تنها می تواند اتحادیه اروپایی باشد که از نظر دموکراتیک توسعه یافته است.

معاون صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: توافق درباره تامین اقتصادی و مشروعیت عملیات نظامی آینده اروپا باید در نهادهای اروپایی انجام گردد که قطعا شامل مجلس اروپا هم است. امروز این اختیارات در دست مجلس های ملی واقع شده است.

مدتهاست که فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در مجلس آلمان خواهان ایجاد یک ارتش اروپایی مشترک است. بر اساس این طرح چنین ارتشی جایگزین نیروهای ملی نشده بلکه آن ها را تکمیل می نماید. بر اساس این طرح ارتش اتحادیه اروپا باید مستقیما تابع کمیسیون اروپایی باشد و مسئولیت آن بر عهده یک کمیسر دفاعی جدید باشد. چنین طرحی باید با هماهنگی اعضاء صورت گرفته و توسط مجلس اروپایی تصویب گردد. بر اساس طرح حزب سوسیال دموکرات طرح ارتش اروپایی می تواند با حدود 1500 نیرو شروع گردد و در دراز مدت تا 8 هزار نیروی زن و مرد به آن اضافه گردد.

اولاف شولتز در عین حال تاکید نمود که یک ارتش اروپایی البته همچنان موزیک و طرحی برای آینده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1544

به "معاون مرکل خواهان تشکیل ارتش مشترک اروپایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون مرکل خواهان تشکیل ارتش مشترک اروپایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید