تور اروپا: زیباترین کتابخانه های دنیا ؛ هفت کتابخانه خارق العاده اروپا

به گزارش مجله پیکورو، در این جا به چندتایی از زیباترین کتابخانه های دنیا اشاره می کنیم که در عین حال از زیباترین کتابخانه های اروپا هم هستند. با خبرنگاران همراه شوید.

تور اروپا: زیباترین کتابخانه های دنیا ؛ هفت کتابخانه خارق العاده اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کتابخانه چک ، نمی توانید چشم از سقف بردارید!

National Library of the Czech Republic از زیباترین کتابخانه های اروپا

استادی کار روی چوب، نقاشی های سقفی منحصربه فرد و تصاویری به قدمت تاریخ که از دنیای باستان چشم به شما دوخته اند، همگی حیران تان می نماید و هوش از سرتان می پرانند.

کتابخانه ملی جمهوری چک در کلمنتینوم (Clementinum) پراگ واقع شده است. این جا یکی از مهم ترین کتابخانه های کشور است. این کتابخانه به وسیله وزارت فرهنگ به عنوان قدیمی ترین کتابخانه چک و یک اثر تاریخی منحصربه فرد شناخته شده است. این جا خانه حدود 6 میلیون نسخه، سند و کتاب است که سالانه حدود 70 هزارتا به آن اضافه می گردد. کتابخانه ملی چک بعلاوه بزرگ ترین کتابخانه چک هم هست.

کتابخانه ترینیتی دوبلین ، سالنی که ته ندارد

Library of Trinity College Dublin زیر نگاه دانشمندان بریتانیایی

در اولین لحظه متحیر می شوید. سالنی که ته ندارد و با سقف بلندش از دو سو تحت نظارت مجسمه های دانشمندان معروف دنیا است که شما را زیر نظر گرفته اند.

کتابخانه ملی کالج ترینیتی در دوبلین بزرگ ترین کتابخانه تحقیقاتی در ایرلند است. این کتابخانه به خاطر معروفیت تاریخی این مکان، ترینیتی، کتابخانه ملی ایرلند شمالی و انگلیس محسوب می گردد و به شکلی قانونی و طبق قانون ایرلند، زیر پرچم هر دو کشور فعالیت می نماید. بر این اساس کالج حق دارد تا یک نسخه از تمام کتاب های منتشر شده در ایرلند و انگلیس را داشته باشد و نتیجه آن چیزی در حدود 100 هزار نسخه نو در هر سال است.در حال حاضر کتابخانه بیش از 4.25 میلیون کتاب در خود دارد و که 30 هزارتا مجموعه دست نویس، نقوش و نت های موسیقی را شامل می گردد.

کتابخانه اسکوریال ، چشم در چشم تاریخ و دانشمندان دنیا

در Library of the Royal Site of San Lorenzo de El Escorial با چهره نوی از اسپانیا آشنا شوید

معمولا این کتابخانه را با کتابخانه ملی چک اشتباه می گیرند، اما باید بدانید که این دو از دو سنت متفاوت معماری و کتابخانه ای هستند. کتابخانه سلطنتی سن لورنزو دل ال اسکوریال است که به کتابخانه اسکوریال معروف است و یکی از زیباترین کتابخانه های اروپا است. این کتابخانه رنسانسی به وسیله فیلپ دوم در اسپانیا تاسیس شده و در شهر سن لورنزو دی ال اسکوریال مادرید واقع شده است که بخشی از میراث سلطنتی منطقه اسکوریال محسوب می گردد.

این منطقه میراث سلطنتی در سال 1984 در میراث دنیای یونسکو ثبت شده است. کتابخانه شامل بسیای از نسخ نادر و 4 هزار و 700 دست نوشته و نسخه خطی است که بسیاری از آن انتشار پیدا کردند و حدود 40 هزار نسخه چاپی است.

کتابخانه ادمونت اَبی، یکی از زیباترین کتابخانه های دنیا

Library of Admont Abbey کتابخانه ای رویایی در مخملی سفید

کتابخانه اَدمونت اَبی یکی از زیباترین کتابخانه های دنیا و البته زیباترین کتابخانه های اروپا است که دارای یکی از عرفانی ترین فضاها است. این دیر در شهر کوچک اَدمونت در اتریش واقع شده است و در سال 1776 ساخته شده است و حدود 200 هزار نسخه را در خودش جاداده است.

از کتاب های تاریخی تا هنری که طی قرن ها در این جا جمع شده تا 70 هزار نسخه از کتاب های دوباره بازیابی شده و هزاران نسخه خطی، همگی کتابخانه رویایی ادمونت آبی را ساخته اند. کتابخانه ای که در یک کلیسای باروک با 530 کتاب قدیمی درون قفسه هایش خوابیده است تا شما به سراغش بروید و با خواندن کتابهایش بیدارش کنید.

کتابخانه 48 پنجره دارد که با طراحی و ایده های متعلق به محتوای روشنگری پوشیده شده و مجسمه چهار چیز آخر اثر ژوزف استامل در میان آن ها خودنمایی می نماید.

کتابخانه ژوانینا ، یکی از زیباترین کتابخانه های اروپا

Joanina Library

یکی دیگر از زیباترین کتابخانه های دنیا و البته اروپا در کشور پرتغال واقع شده است. کتابخانه ژوانینا در کتابخانه تاریخی دانشگاه کویمبرا (University of Coimbra). این جا به وسیله شاه جان پنجم (King John) در قرن هجدهم تاسیس شده و در محوطه دانشکده حقوق قرار گرفته است که بخشی از کتابخانه عمومی دانشگاه کویمبرا محسوب می گردد.

کتابخانه ژوانینا یکی از زیباترین معماری های باروک برای کتابخانه در اروپا را رقم زده است و به همین علت داریم در خصوص یکی از زیباترین کتابخانه های اروپا سخن می گوییم. به علاوه این جا کماکان محل تحقیق بسیاری از دانشجویان و همین طور سالن کنسرت، توامان است. هر از چندگاهی برخی از نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی را هم میزبانی می نماید.

کتابخانه ویبلینگن اَبی، غرق در آبی بی خاتمه

Library of Wiblingen Abbey یکی از زیباترین کتابخانه های دنیا

این جا اقیانوس کتابخانه های اروپاست. نه به خاطر بزرگی اش بلکه بیش تر به خاطر رنگ آبی و سبک معماری روکوکو ایی اش! پس آن هایی که عاشق تجملات و در عین حال کتاب هستند حتما به این جا سربزنند.

این کتابخانه بی نظیر و سالن مشهورش یکی از زیباترین کتابخانه های دنیا و در کشور آلمان است. این جا هنوز هم نسخ خطی و بسیاری از کتاب هایی را که معمولاً به کتابخانه های بزرگ تر منتقل می شوند، نگهداری می گردد. فضای داخلی کتابخانه یکی از برترین مثال ها برای معماری روکوکو است. تعداد زیادی مجسمه و نقاشی دیواری (فرسک) نمای فوق العاده بی مانندی را به کتابخانه ویبلینگن اَبی بخشیده اند تا جایی که این جا را به گنج عقل و دانش مشهور نموده است.

کتابخانه سن ژنه ویو ، آوانگادریسم میان 2 میلیون کتاب

Sainte-Geneviève Library از مدرن ترین کتابخانه های دنیا

این جا کتابخانه ای ست با فضایی متفاوت و فوق العاده که به راحتی می توان آن را در فهرست زیباترین کتابخانه های دنیا و البته زیباترین کتابخانه های اروپا قرار داد. کتابخانه سن ژنه ویو در میدان پانتئون شهر پاریس واقع شده است و حدود 2 میلیون سند و نسخه در آن موجود است. این کتابخانه بخشی از کتابخانه دانشگاه سوربن است.

ساختمان کتابخانه به وسیله هنری لابروس (Henri Labrouste) در اواسط قرن نوزدهم طراحی شده و در سال 1861 به انتها رسیده است. بنای کتابخانه یکی از معدود مثال های بناهای چدنی سفت و محکم در آن قرن محسوب می شد. با این حال نمای بیرونی کتابخانه رنسانسی است و ستون های چدنی درون کتابخانه قابل مشاهده هستند.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2091

به "تور اروپا: زیباترین کتابخانه های دنیا ؛ هفت کتابخانه خارق العاده اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: زیباترین کتابخانه های دنیا ؛ هفت کتابخانه خارق العاده اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید