مرکز پردازش هوشمند پستی خراسان رضوی به بهره برداری رسید

به گزارش مجله پیکورو، مرکز مبادله و پردازش مکانیزه و هوشمند مبادلات پستی استان خراسان رضوی روز سه شنبه طی مراسمی در مشهد به بهره برداری رسید.

مرکز پردازش هوشمند پستی خراسان رضوی به بهره برداری رسید

مدیرکل شرکت پست خراسان رضوی در آیین شروع به کار این مرکز گفت: به طور معمول هر نفر می تواند 600 مرسوله را وارد و تجزیه کند اما این مرکز قادر است با استفاده از تجهیزات و دستگاه های ویژه در هر ساعت سه هزار مرسوله را وارد و تجزیه کند.

سید احمد موسوی اضافه نمود: عملیات تجزیه این مرسوله ها با کمترین صدمه و بالاترین سرعت انجام می گردد که با توجه به ورود روزانه 10 تا 15 هزار بسته پستی، سرعت کار بیشتر و صدمه به مرسولات کاهش پیدا می نماید.

وی گفت: این دستگاه با هزینه 100 میلیارد ریال با پیگیری و همراهی هیات مدیره پست و یاری بخش خصوصی تهیه شده است.

مدیرکل شرکت پست خراسان رضوی گفت: این دستگاه دارای انواع سامانه های قرائت بارکد و دوربین های مخصوص بارکدخوان است و می تواند بسته ها را بر اساس مقصد، وزن و حجم آنها جداسازی کند.

موسوی اضافه نمود: در این سامانه ابتدا مرسولات را به شکل منظم و با فواصل از پیش مشخص شده به صف قرار می دهند و سپس به سمت دستگاه پروفایلر که وظیفه خواندن بارکد و تشخیص مقصد ارسالی را دارد، راهنمایی می نمایند.

معاون فنی و بازرگانی شرکت پست ایران هم به وسیله ارتباط زنده ویدئوکنفرانسی با این مراسم گفت: هوشمندسازی شبکه پستی از اسفند پارسال شروع شد که از آن موقع تا به امروز تهران، اصفهان و شیراز هوشمندسازی شده اند و امروز هم مشهد و تبریز به این سامانه پیوستند.

حسین غضنفری ادامه داد: استفاده از سورتینگ یک اقدام راهبردی و نقطه اتصال سخت افزاری و نرم افزاری است که نقش مهمی در کاهش خطای تجزیه و کاهش احتیاج به نیروی انسانی و توان مدیریت کردن ایفا می نماید.

مدیرعامل شرکت ملی پست هم به وسیله ارتباط زنده تصویری گفت: نگاه و تغییر رویکردی که در پست ایجاد شده باید ادامه یابد. اگر این کار تا به امروز انجام نمی شد شرایط پست به مراتب بدتر بود.

رمضانعلی سبحانی فر ادامه داد: باید رویکرد و نگاه را در شرکت نسبت به گذشته تغییر دهیم چرا که احتیاجهای جامعه نسبت به گذشته فرق نموده است.

وی با بیان اینکه برنامه مکاهمه پست قبل از انقلاب در دستور کار بوده است، اضافه نمود: این اتفاق تا به امروز نیفتاده بود و امروز به همت مدیران مجموعه این شرکت گام به گام رو به جلو می رویم.

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: با برنامه های اجرا شده، خسارات بسته های پستی خیلی کاهش و رضایتمندی مردم افزایش داشته است. بعلاوه شکایات 25 درصد کاهش یافته است.

سبحانی فر ادامه داد: بحث هوشمندسازی رصد کالا در دستور کار قرار گرفته است و با تغییراتی که در سامانه های نرم افزاری ما ایجاد شده، این آمادگی را داریم که این پایش را در مورد تمام کالاها به اجرا بگذاریم و اینکه بدانیم چه کالایی از چه نقطه ای حرکت نموده و به چه نقطه ای می رود تا به درستی در صندلی خود قرار بگیرد، از بروز احتکار، قاچاق و دلال بازی در مورد کالاهای اساسی و ضروری جامعه پیشگیری خواهد نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1740

به "مرکز پردازش هوشمند پستی خراسان رضوی به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز پردازش هوشمند پستی خراسان رضوی به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید