فقرزدایی کامل در چین، انتقال روستائیان به شهرهای کوچک (

به گزارش مجله پیکورو، براساس برنامه کاهش فقر چین روستائیان از مناطق دورافتاده چینی به روستاهای بزرگتر و شهرک های ساخته شده از سوی دولت منتقل شده اند.

فقرزدایی کامل در چین، انتقال روستائیان به شهرهای کوچک (

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین ادعا می نماید در 40 سال گذشته بیش از 800 میلیون نفر را از فقر نجات داده است. پدیده ای که در تاریخ بشری بی نظیر توصیف می گردد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، اصلاحات و گشایش های مالی که پس از مرگ مائو زدونگ در سال 1979، از سوی دنگ شیائوپینگ رهبر بعدی چین دنبال شد، سهم این کشور در اقتصاد جهانی را از 1.5 درصد به 15.4 درصد افزایش داد. این در حالیست که سرانه فراوری ناخالص داخلی در این چین در این دوران 65 برابر شده است.

براساس آمار رسمی چین، حدود 70 میلیون نفر از مزایای طرح فقرزدایی در چین بهره برده اند.

بی بی سی نوشت: شی جین پینگ رئیس جمهور چین اعلام نموده که از زمان به روی کار آمدن او بیش از 100 میلیون نفر دیگر از فقر نجات یافته اند.

آمار فقر چین در این گزارش با آمار سازمان فقر جهانی که از سوی بانک جهانی جمع آوری شده مقایسه شده اند.

چین درآمد روزانه کمتر از 2.30 دلار در مناطق روستایی (متناسب با نرخ تورم) را فقر تعریف نموده است. این تعریف در سال 2010 لحاظ شد و مسائلی دیگری مانند شرایط زندگی، مراقبت های بهداشتی و آموزش نیز در کنار آنها در نظر گرفته شد.

استان های چین برای رسیدن به این هدف با هم در رقابت هستند. برای مثال استان جیانگسو در ژانویه سال گذشته اعلام نمود که تنها 17 نفر از جمعیت 80 میلیون نفری آن در فقر زندگی می نمایند.

معیار فقر در چین در بخش روستایی اندکی بیشتر از درآمد روزانه 1.90 دلاری است که بانک جهانی به عنوان معیار فقر در سطح جهانی استفاده می نماید.

در سال 1990 و با توجه به استانداردهای بین المللی بیش از 750 میلیون نفر در چین زیر خط فقر زندگی می کردند. این میزان حدود دو سوم جمعیت چین را تشکیل می داد.

براساس آمار بانک جهانی تا سال 2012 این میزان به کمتر از 90 میلیون نفر کاهش یافت و در سال 2016 به کمتر از 7.2 میلیون نفر (0.5 درصد جمعیت) رسید.

بنابراین چین در سال 2016 به اهداف خود برای کاهش فقر بسیار نزدیک بود.

کاهش سریع فقر در چین با یک دوره رشد مالی طولانی در این کشور همراه شده است. بیشتر تمرکز فقرزدایی چین در مناطق روستایی انجام شده است.

دولت چین در طرح فقرزدایی بیشتر روستاییان را به مناطق به شهری یا روستاهای بزرگتر منتقل نموده است.

الجزیره در این باره نوشت: چین میخواهد این طرح را برای 30 میلیون نفر دیگر اجرایی کند.

بیشتر جمعیت فقیر و روستایی چین در بخش های جنوب غربی این کشور ساکن اند و استان سیچوان یکی از فقیرترین استان های این کشور محسوب می شوند. 90 درصد از جمعیت 200 هزار نفری منطقه لیانگشان تقریبا زیر خط فقر زندگی می کردند. آنها بزرگترین جمعیت قوم یی در چین هستند.

براساس آمار رسمی، حدود 7 سال پیش بیش از 6 میلیون نفر در سیچوان در فقر زندگی می کردند. براساس برنامه کاهش فقر چین روستائیان از مناطق دورافتاده چینی به روستاهای بزرگتر و شهرک های ساخته شده از سوی دولت منتقل شده اند. این شهرک ها مجهز به آب، برق و مراکز بهداشت و درمان هستند. روستائیان فقیر در این شهرک ها امکان یافتن شغل و پشت سر گذاشتن بخشی از مسائل مالی را دارند.

اما برای بسیاری از خانواده های مناطق دورافتاده که به شهرها منتقل شده اند، زندگی به سبک شهری آن هم پس از سال ها زندگی در روستا مشکل است.

هوای آزاد مزارع جای خود را به خانه های کوچک و پرجمعیت در شهرها و روستاهای بزرگتر داده و در بیشتر این خانه ها پرتره هایی از رئیس جمهور شی جین پینگ روی دیوار آن نصب شده است. بیشتر جمعیت منتقل شده به آژانس خبری عکس EPA گفته اند که تصاویر رئیس جمهور را شخصا در خانه ها آویزان ننموده اند.

آنها همچنین نگرانند که زبان و فرهنگشان در معرض تهدید باشد زیرا مدارس محلی تنها به زبان و فرهنگ ماندارین (زبان و گویش رایج در پکن و قسمت های شمالی چین) به دانش آموزان درس می دهند.

یک تور سازمان یافته رسانه های دولتی چین، گزارشی را از گروهی از مردم منتقل شده به منطقه Chengbei Gangen در شهر یوئشی استان سیچوان تهیه نموده است/ عکس: EPA

مردم در اجتماع مدارس شبانه روستای شیائوشان شرکت می نمایند. مقامات محلی می گویند هیچ کدام از آنها با اجبار به این مناطق منتقل نشده اند/ عکس: EPA

کارگران در حال کار در یک مرکز فراوری و بسته بندی میوه و سبزیجات در روستای Qingshui استان سیچوان چین/ عکس: EPA

براساس آمار رسمی حدود 6 میلیون نفر در 7 سال گذشته در استان سیچوان در فقر زندگی می کردند.

خانه های مسکونی Xichang استان سیچوان چین. دولت چین بسیاری از روستائیان مناطق دور افتاده را به شهر های ساخته شده منتقل می نماید/ عکس: EPA

بچه ها خانواده های روستاهای دور افتاده پس از انتقال به شهر Chengbei Gangen منطقه یوئشی استان سیچوان در مهدکودک. عکس: EPA

خانواده روستاییان که به شهرها منتقل شده اند نگران زبان و فرهنگ خود هستند زیرا در مهدهای کودک و مدارس محلی تنها به زبان و فرهنگ ماندارین (زبان و گویش رایج در پکن و قسمت های شمالی چین) به دانش آموزان درس می دهند.

مردم در یک مزرعه در روستای Qingshui شهرستان گانلوئو کار می نمایند/ عکس: EPA

زنی در حال حمل کلم و سبزیجات در مزرعه کشت و صنعت روستای Qingshui/ عکس: EPA

زنان اقلیت قوم یی در حال کار در یک مزرعه کشت و صنعت سیب در شهرستان Yuexi/ عکس: EPA

زنی در حال خروج از خانه خود در روستای Daganyi. بسیاری از ساکنان این منطقه از مناطق دورافتاده به این منطقه منتقل شده اند/ عکس: EPA

اعضای یک خانواده از اقلیت قومی یی که از مناطق دور افتاده به شهرهای جدید منتقل شده اند در خانه جدید خود زیر عکس شی جین پینگ نشسته اند. بسیاری از ساکنان این مناطق می گویند پرتره رئیس جمهور را شخصا در خانه خود نصب ننموده اند/ عکس: EPA

یک زن اقلیت قوم یی که از مناطق محروم دور افتاده به روستای جدید Xujiashan منتقل شده اند/ عکس: EPA

بعضی از روستائیان تطابق با زندگی جدید و نسبتا جدید خود را سخت می دانند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1505

به "فقرزدایی کامل در چین، انتقال روستائیان به شهرهای کوچک (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقرزدایی کامل در چین، انتقال روستائیان به شهرهای کوچک ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید