عصرانه ای برای تمام فصول

به گزارش مجله پیکورو، میان وعده ها در رژیم غذایی روزانه صندلی ویژه ای دارند؛ مخصوصا اگر از میان غذاهای خانگی انتخاب شوند؛ مثلا شیرینی هایی که خانم خانه، خودش آن را برای اعضای خانواده تهیه می نماید: انواع کیک ها و بیسکوییت ها و.

عصرانه ای برای تمام فصول

عصرانه ای برای تمام فصول

نویسنده:سارا حسنلو

بیسکوییت زنجبیلی

میان وعده ها در رژیم غذایی روزانه صندلی ویژه ای دارند؛ مخصوصا اگر از میان غذاهای خانگی انتخاب شوند؛ مثلا شیرینی هایی که خانم خانه، خودش آن را برای اعضای خانواده تهیه می نماید: انواع کیک ها و بیسکوییت ها و.

انواع بیسکوییت را می توانید در میان وعده ها به همراه انواع نوشیدنی های مغذی میل کنید و البته حواس تان به این نکته هم باشد که زیاده روی در مصرفش اضافه وزن می آورد. پس بیسکوییت بخورید؛ اما با رعایت اعتدال. می توانید از همین بیسکوییت زنجبیلی آغاز کنید.

مواد لازم (برای 4نفر)

تخم مرغ

3 عدد

300 کیلوکالری

پودر قند

75 گرم

300 کیلوکالری

روغن کنجد

75 گرم

360 کیلوکالری

آرد سفید

250 گرم

240 کیلوکالری

فندق

30 عدد

180 کیلوکالری

زنجبیل

2 قاشق مرباخوری

صفر

نمک

نوک قاشق چایخوری

صفر

طرز تهیه:

ابتدا سفیده را از زرده جدا کنید و سپس زرده را به همراه زنجبیل و پودر قند بزنید. در ظرفی دیگر سفیده را هم با نمک بزنید تا کاملاً سفت گردد. سپس دو مخلوط را با آرد الک شده و فندق به یاری کاردک به آرامی در هم بیامیزید. خمیر به دست آمده را با قیف مخصوص در داخل سینی ای که از قبل در آن کاغذ چرب پهن نموده و کمی آرد به آن پاشیده اید، بریزید. سعی کنید خمیر بیسکوییت را با فاصله در سینی قرار دهید و به مدت 20 دقیقه با حرارت 300 درجه فارنهایت در فر بگذارید تا کاملاً پخته گردد.کل این بیسکوییت ها تقریباً 1400 کیلوکالری انرژی دارد و در صورت تقسیم کردنش به20 قطعه، هر قطعه70 کیلوکالری خواهد داشت. در صورتی که با کمی شکلات آب شده هم سرو گردد، به میزان 20 تا 30 کیلوکالری دیگر هم به میزان انرژی یاد شده اضافه خواهد شد.

آرد سفید، سدی در مقابل سرطان کولون

آرد گندم منبع کربوهیدرات (قند) است؛ یکی از منابع انرژی که نصف میزان انرژی چربی ها دارای کالری است. در کنار آن میزانی پروتئین و بعضی از املاح مانند آهن و سلنیوم را هم دارد که البته به علت منشأ گیاهی بودن، قابلیت جذب شان پایین تر است. اما همواره گفته می گردد که از آردهای کاملاً تصفیه شده استفاده نکنید بلکه بهتر است گندم به همراه سبوس اش آرد گردد تا به این ترتیب فیبر دریافتی هم بالاتر برود. جالب است بدانید نتایج آنالیز ها بر این مهم تأکید دارند که خوردن محصولاتی که از آرد سبوس دار تشکیل شده اند، به علت افزایش سرعت حرکت مواد دفعی در روده از بروز سرطان کولون پیشگیری می نماید. از قلم نیاندازید که مصرف این نوع آرد در برنامه غذایی روزانه به علت فیبر نامحلولی که دارد تنظیم کننده کلسترول بد هم هست و چربی خون را پایین می آورد.

فندق از روی سرشار استاین ماده غذایی در گروه منابع پروتئین گیاهی جای می گیرد و مملو از اسیدهای چرب لازم است؛ یعنی باید به وسیله رژیم غذایی دریافت شوند زیرا در بدن ساخته نخواهند شد. جالب است بدانید که این مغزه در میان گروه آجیل از همه بیشتر روی و آهن دارد که با خوردن 7 عدد از آن، 6 میلی گرم آهن و 6 میلی گرم روی دریافت خواهد شد. بنابراین گنجاندن آن در برنامه غذایی روزانه برای افرادی که زیاد به بیماری های عفونی مبتلا می شوند، بسیار مفید است. علاوه بر این دو ماده مغذی، در فندق سلنیوم فراوانی هم وجود دارد بنابراین خوردن آن نه تنها به تقویت سیستم ایمنی یاری می نماید بلکه به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، به خنثی کردن ترکیبات سرطان زایی که وارد بدن می گردد هم می انجامد.

تخم مرغ، منبع B12

این منبع پروتئینی را خیلی ها نمی خورند. بنابراین افزودن آن به کیک و شیرینی می تواند تا حدودی یاری کننده باشد، هر چندکه انرژی بالای این گروه از خوراکی ها می تواند اضافه وزن به بار آورد. جالب است بدانید این ماده غذایی یکی از منابع ویتامین B12 است؛ همان ماده مغذی که فقط در خوراکی هایی با منشأ حیوانی یافت می گردد. به این علت است که عادت به خوردن تخم مرغ به اسم محافظت کننده اعصاب توصیه می گردد؛ زیرا کمبود این ویتامین موجب آسیب تماشا اعصاب شده و بنابراین عادت به مصرفش برای خانم های باردار و بچه ها که بیشتر در معرض کمبود آن هستند، توصیه می گردد. از قلم نیاندازید که این ماده غذایی منبع ویتامین B6 و اسید فولیک هم هست که هر دو برای سلامت اعصاب ضروری اند. پس خوردن تخم مرغ را از یاد نبرید.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1784

به "عصرانه ای برای تمام فصول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصرانه ای برای تمام فصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید